به گزارش پارس نیوز، 

دولت مستعفی یمن مستقر در ریاض، اعلام کرد که با تصمیم روز گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل در تمدید مأموریت کارشناسان این شورا برای تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در یمن، مخالف است و این تیم را مصداق دخالت در امور داخلی یمن می‌داند.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، در بیانیه صادره آمده است: هرگز با هیأت کارشناسان همکاری نخواهیم کرد و این حق یمن است که به عنوان عضوی از سازمان ملل مانع از دخالت در امور داخلی خود شود.

دولت مستعفی یمن همچنین هلند را که بانی اصلی این مصوبه بود را به سیاسی‌کاری محکوم کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز گذشته (جمعه) به رغم اعتراض عربستان سعودی و دولت مستعفی یمن، با ۲۱ رأی موافق در برابر هشت رأی مخالف، تمدید فعالیت هیأت کارشناسان این سازمان برای تحقیقات در خصوص جنایت جنگی در یمن را تصویب کرد.

گروه تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل ماه گذشته میلادی در جدیدترین گزارش خود گفت حملات هوایی نیروهای ائتلاف سعودی جان غیرنظامیان بسیاری را در یمن گرفته که در برخی موارد می‌تواند جنایت جنگی تلقی شود.

گزارش شورای حقوق بشر، ائتلاف سعودی را مسئول بخش عمده‌ای از تلفات غیرنظامیان در یمن دانسته و گفته ائتلاف با حمله هوایی به مناطق مسکونی، بازارها، مراسم عروسی یا تشییع جنازه، و حتی مراکز درمانی، جان غیرنظامیان زیادی را گرفته است.