به گزارش پارس نیوز، 

یوسف بن علوی وزیر خارجه سلطان نشین عمان در سخنانی در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اوضاع یمن تلاش مضاعفی را برای حمایت از آن طلب می کند.

وی افزود: جامعه باید طرح بشردوستانه برای ارسال کمک های بشردوستانه برای یمنی ها در همه استانهای این کشور اختصاص دهد و استفاده از فرودگاه ها و بنادر برای این هدف را تسهیل کند.

یوسف بن علوی از تلاش های سازمان ملل برای ایجاد پل هوایی پزشکی و بشردوستانه برای انتقال بیماران برای درمان استقبال کرد.

وی تاکید کرد: تسهیلات و کمک های بشردوستانه از سلطان نشین عمان برای ملت یمن ادامه می یابد و گذرگاههای زمینی، دریایی و هوایی میان دو کشور باز خواهد ماند.

وزیر خارجه عمان گفت: راهکار سیاسی برای یمن باید مورد توجه قرار گیرد و به همه طرفها و گروههای سیاسی در داخل و خارج یمن باید فرصت داده شود تا بتوانند در ترسیم آینده این کشور نقش ایفا کنند.

وی درباره فلسطین نیز تاکید کرد: موضوع فلسطین در منطقه خاورمیانه موضوع اساسی است. همکاری جامعه بین المللی برای ایجاد بستر مناسب برای کمک به پایان نزاع ضرورتی راهبردی است. شرایط کنونی حاکم با وجود دشواری و توقف گفتگو برای ایجاد بستر رایزنی های مثبت میان طرفهای اسرائیلی و فلسطینی برای دست یابی به راهکار فراگیر بر اساس طرح دو کشور موجود است.

وزیر خارجه عمان افزود: عدم برپایی کشور فلسطین به ادامه خشونت و تروریسم منجر می شود. اقدام سازمان ملل باید بر مقابله با چالشها و حل نزاع ها و درگیری های بین المللی و تحقق صلح متمرکز شود.

وی ابراز امیدواری کرد که کشورهای عضو سازمان ملل بر اساس اصل همجواری و احترام به حاکمیت ملی و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها همکاری کنند.