به گزارش پارس نیوز، 

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری که در پکن برگزار شد، اظهار داشت که کشورش به آمریکا توصیه می‌کند تا به اتهامات غیرمنصفانه علیه چین پایان دهد.

بر اساس گزارش رادیو بین‌المللی چین، رئیس جمهور آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز 26 سپتامبر، اعلام کرد که پکن در تلاش برای دخالت در انتخابات میان دوره ای آمریکا است، چرا که از سیاست گذاری آمریکا در رابطه با چین ناراضی است.

گنگ شوانگ افزود: وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین بلافاصله به شورای امنیت سازمان ملل متحد پاسخ داده و موضع چین را روشن کرده است. چین همواره از اصل عدم دخالت در امور داخلی پیروی کرده است. این سنت دیپلماتیک چین است، جامعه جهانی نیز از این نکته آگاه است که چه کشورهایی عادت به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر دارند. ما توصیه می کنیم که آمریکا به اتهامات و اعمال ناعادلانه علیه چین پایان دهد و سخنان و رفتار نادرست که سبب تضعیف روابط میان دو کشور و منافع اساسی دو ملت می شود را متوقف کند.

در همین حال، سخنگوی وزارت بازرگانی چین نیز با اشاره به تنش‌های اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا گفت: چین با تبدیل چالشهای موجود به نیروی محرکه، بروزرسانی تشکیلات اقتصادی را پیش خواهد برد.

وی همچنین از آمریکا خواست با واقعیات روز آشنا شود و عزم و توان چین را دست کم نگیرد.

گائو فنگ در کنفرانس مطبوعاتی دیروز دربارۀ اصطکاک اقتصادی و تجاری چین و آمریکا گفت: چین از این اصطکاک باکی ندارد و اقتصاد چین نیز از آن شکست نخواهد خورد. چین عزم راسخ و اطمینان به نفس کامل دارد و قادر است تحولات در ساختار اقتصادی و توسعه با کیفیت بالای خود را محقق کند.

وی گفت: چین خواهان آن نیست که شاهد زیان دیدن شرکتها و مصرف کنندگان آمریکا بر اثر اجرای سیاست یک جانبه دولت کشورشان باشد و از آمریکا می خواهد با واقعیات روز آشنا شود و عزم و توان چین را دست کم نگیرد. با حل مسئله اصطکاک موجود تنها با پایبندی به قوانین و مقررات بین المللی و با احترام متقابل و مذاکرات برابر است که می توان توسعه سالم و باثبات اقتصاد دو کشور و سراسر جهان را حفظ کرد.