به گزارش پارس نیوز، 

گزارش‌ها حاکی است مقامات روسیه درخواست رژیم صهیونیستی برای ارسال یک نماینده بلندپایه کابینه تل‌آویو به مسکو در پی ساقط شدن یک هواپیمای روس بر فراز آسمان سوریه را رد کرده اند.

روزنامه هاآرتص روز سه‌شنبه گزارش داد رژیم صهیونیستی در ابتدا قصد داشت هیئتی را با ریاست میر بن شبات، مشاور امنیت داخلی این رژیم، به همراه برخی از مقامات نیروی هوایی ارتش اسرائیل به مسکو بفرستد.

در این گزارش همچنین آمده است کابینه این رژیم حتی در حال بررسی احتمال سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، و یا آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم، به روسیه بوده است تا تنش‌ها در پی سقوط یک هواپیمای روس در هنگام حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را مورد بررسی قرار دهند.

با این حال، این روزنامه گزارش داده است روسیه به این درخواست‌ها پاسخ منفی داده و به جای آن، از مقامات رژیم صهیونیستی خواستار ارائه توضیح درباره این حادثه شده است.

سامانه دفاع هوایی سوریه روز ۱۷ سپتامبر هنگام ورود جنگنده رژیم صهیونیستی به حریم هوایی کشورش در هدف‌گیری اشتباه هواپیمای نظامی «ایل ۲۰» روسیه را هدف قرار داد که به کشته شدن ۱۵ نظامی روس منجر شد. وزارت دفاع روسیه نیرو‌های هوایی رژیم صهیونیستی را مسئول این حادثه دانست، زیرا این جنگنده این رژیم بدون رعایت قوانین وارد حریم هوایی سوریه شده بود.