به گزارش پارس نیوز، 
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد ترکیه به واردات گاز طبیعی ایران علی‌رغم تحریم های آمریکا ادامه خواهد داد.
وی سقوط ارزش واحد پول این کشور (لیر) را بی‌ارتباط با بحران دیپلماتیک آنکارا با واشنگتن دانست. او در این مصاحبه گفت سقوط ارزش لیر ترکیه هیچ ارتباطی با تنش‌های دیپلماتیک میان آنکارا و واشنگتن ندارد و در مورد مشکلات اقتصادی این کشور اغراق می شود.

اردوغان  با اشاره به لزوم برقراری صلح در سوریه، از آغاز خروج تروریست ها و معارضان از طریق منطقه غیرنظامی در ادلب سوریه خبر داد.

پیش از این، رسانه های ترکیه گزارش دادند اردوغان طی جلسه کوتاهی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفتگو کرده است.

در ماه مارس، رئیس جمهور آمریکا دستور افزایش تعرفه‌های گمرکی فولاد و آلومینیوم را صادر کرد. ترکیه نیز یکی از کشورهایی بود که مشمول تعرفه 25 درصدی برای واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی برای واردات آلومینیوم شد ولی با تصمیم ترامپ در 10 اوت سال جاری میلادی که به دنبال تلاش ترکیه برای خرید سامانه اس-400 روسیه اتخاذ شد، تعرفه های گمرکی برای آنکارا به دو برابر رسید.

 

اردوغان اوایل ماه سپتامبر از دولت ها خواست به انحصار دلار آمریکا در تجارت جهانی پایان دهند.