به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه الشرق الاوسط به مخالفت ائتلاف سعودی اماراتی با میانجی‌گری سلطان‌نشین عمان برای آزادی برخی پسران و نزدیکان عبدالله صالح رئیس جمهور سابق اشاره کرد و آن را به تردید‌ها درباره پیشنهاد انصارالله مرتبط دانست.

این روزنامه که دیدگاه سعودی را به شکل تقریبا رسمی منعکس می‌کند، نوشت: شرط حوثی‌ها (انصارالله) برای تامین هواپیمای عمانی با هدف انتقال افراد آزاد شده به مسقط شک و تردید‌هایی را مطرح می‌کند و به زعم رسانه سعودی این احتمال را مطرح می‌کند که این گروه (انصارالله) به دنبال قاچاق برخی رهبران برجسته خود به خارج است.

این رسانه سعودی بدون هرگونه سند و مدرکی مدعی شده است که احتمال وجود شخصیت‌های ایرانی و حزب الله هم در میان این افراد بعید نیست.

بر اساس این گزارش، عمان موفق شد موافقت حوثی‌ها (انصارالله) را برای آزادی صلاح و مدین دو پسر عبدالله صالح، محمد عبدالله صالح و عفاش طارق محمد عبدالله صالح و انتقال آن‌ها به مسقط به دست آورد.

به نوشته این روزنامه، ائتلاف سعودی اماراتی در ابتدا با این پیشنهاد موافقت کرد، ولی بدون بدون هیچ گونه توضیحی درباره دلایل و پس زمینه آن از این پیشنهاد عقب نشینی کردند، الشرق ا. لاوسط علت این عقب نشینی به تردید‌ها و نگرانی‌ها درباره اقدام هواپیمای عمانی به قاچاق برخی فرماندهان حوثی و لبنانی به زعم این روزنامه برمی‌گردد.

با وجودی که این روزنامه سعودی به صورت ضمنی اتهاماتی را به سلطان‌نشین عمان نسبت می‌دهد، اما در عین حال به درستی گفتگو‌ها و موفقیت عمان در متقاعد کردن انصارالله برای آزاد کردن پسران عبدالله صالح و دو نفر از نزدیکانش که در ماه دسامبر بازداشت شده بودند، اعتراف کرده است.