به گزارش پارس نیوز، 

احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب و فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند.

در همین راستا، محمود عفیفی، سخنگوی ریاست اتحادیه عرب اظهار کرد که دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات خاورمیانه به ویژه مساله فلسطین و تحولات کشور‌های عربی که شاهد ناآرامی و درگیری هستند، بحث و تبادل نظر کردند.

ابوالغیط در این دیدار از مواضع اتحادیه اروپا نسبت به مساله فلسطین و همچنین نقش مهم برخی از کشور‌های عضو این اتحادیه در زمینه گفتگو میان طرف‌های مختلف درباره بحران مالی کنونی آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) قدردانی کرد.

عفیفی افزود: رئیس اتحادیه عرب و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این دیدار همچنین درباره آخرین تحولات لیبی و تلاش‌های بین‌المللی برای ایجاد امنیت و ثبات در این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه گفت که دو طرف در این دیدار همچنین در مورد چگونگی توسعه چارچوب همکاری و هماهنگی میان دو اتحادیه در مرحله آتی با توجه به منافع مشترک گفتگو کردند.

ابوالغیط و موگرینی همچنین بر اهمیت تداوم تحکیم روابط دوجانبه میان دبیرخانه اتحادیه عرب و کمیساریای اتحادیه اروپا تاکید کردند.