به گزارش پارس نیوز، 

این شبکه خبری افزود: با توجه به بالا بودن قیمت های نفت، سازمان ملل این هفته می تواند نقش کاتالیزور را برای قیمت های این محصول ایفا کند به ویژه این که«دونالد ترامپ» و«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران هر دو از تحریم های آمریکا سخن می گویند.

ترامپ وروحانی روزسه شنبه به طور جداگانه ودرشرایطی که قیمت های نفت همچنان بالاست درمجمع عمومی سازمان ملل درنیویورک سخنرانی می کنند. ترامپ همچنین روز چهارشنبه ریاست شورای امنیت را برعهده دارد که انتظار می رود درباره ایران صحبت کند.

روحانی روز دوشنبه به شبکه خبری ان بی سی گفت که برنامه ای برای ملاقات با ترامپ ندارد. وی گفت شرایط برای چنین مذاکراتی مهیا نیست و آمریکا کشور ما را تهدید کرده است.

روز دوشنبه قیمت نفت خام برنت برای نخستین بار درچهارسال و به دنبال نشست وزیران اوپک و روسیه و توافق در زمینه تغییر ندادن تولید کنونی، به بالای 81 دلار در هر بشکه رسید. کاهش شدید تولید نفت ونزوئلا نگرانی ها درباره عرضه را تشدید کرد که این وضعیت بواسطه محدودیت های نفت خام ایران وخیم تر شده است.

«جان کیلدوف»از شرکای شرکت مشاوره ای «اِگین کپیال» گفت: فکر می کنم خطری واقعی درباره تاثیر مخرب پوشش خبری رسانه ها درباره این رویداد بر قیمت ها وجود دارد. فکر نمی کنم که ترامپ به روحانی هیچ نوع شاخه زیتونی (نماد صلح) تقدیم کند. این امر قیمت ها را افزایش خواهد داد، زیرا ترامپ همواره این موضوع را به بازار یادآوری خواهد کرد که سیاست دولتش اعمال حداکثر فشار است.

سی ان بی سی نوشت: تحلیلگران می گویند حدود 650 هزار بشکه نفت ایران تاکنون از بازار گرفته شده است. حتی اگر کشورهای اروپایی در توافق هسته ای باقی بمانند، بسیاری از شرکت ها دیگر نمی توانند از ترس جلوگیری از تجارت با آمریکا وارد معامله نفتی با ایران شوند. 

کلیف گفت: توافق فزاینده ای وجود دارد که عرضه نفت تا پایان سال تحت فشار قرار خواهد گرفت. ظرفیت مازاد واقعی وجود ندارد. ما بسیار آسیب پذیر هستیم.

«هِنری روم»تحلیلگر مسائل ایران در گروه اروسیا گفت:ترامپ تریبون را در اختیار خواهد گرفت و به نظر من همان حرف های یک سال و نیم گذشته را تکرار خواهد کرد، این که ایران عامل اصلی خشونت درمنطقه خاورمیانه است و بااستفاده ازسیاست حداکثر فشار می توان ایران را وادار به تغییر رفتارش کرد. روحانی در مقابل به دلیل حمله تروریستی این هفته در کشورش خواهد گفت که کشورش صلح طلب و قربانی تروریسم است. 

«هلما کرافت»رئیس حوزه راهبرد کالاها درموسسه«آر بی سی کپیتال مارکت» گفت حمله تروریست ها یکی از بدترین موارد در تاریخ اخیر این کشور بوده و می تواند به تشدید خصومت در منطقه منجر شود. 

وی گفت:باهشداردرباره «انتقام مرگبار و فراموش نشدنی» علیه عاملان این حمله، خطر تشدید جنگ سرد در منطقه به درگیری واقعی رو به افزایش است. 

«متئو رید» معاون موسسه «گزارش خارجی»درآمریکاگفت:ایران به آمریکا در سازمان ملل حمله خواهد کرد. آنها باید باصدای بلند بدون سرافکندگی از خود دفاع کنند.

رید گفت: شکی ندارد که ترامپ منزوی خواهد شد و او قصد دارد در نشست شورای امنیت در روز چهارشنبه ایران را محور مذاکرات قرار دهد و این فرصتی برای کشورهای اروپایی ازجمله روسیه و چین برای تاکید بر تعهدات شان در قبال توافق هسته ای خواهد بود. 

هنری روم گفت: اروپایی ها گزینه های محدودی دارند و او انتظار دارد ایران در نهایت از توافق هسته ای به دلیل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها خارج شود.