به گزارش پارس نیوز، 

حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی» در تلاش است برای نامزد پیشنهادی‌اش برای تصدی پست ریاست‌جمهوری عراق، حمایت کافی از سوی محافل سیاسی شیعی کسب کند.

مسعود بارزانی در همین راستا برادرزاده‌اش، «نیچروان» را  به سوی بغداد و نجف اشرف گسیل داشت تا با مقامات دینی و سیاسی شیعی دیدار و حمایت آنها را برای نامزد ریاست‌جمهوری از حزب دموکرات، جلب کند.

گفته می‌شود که بارزانی در این سفر به محافل سیاسی شیعی اعلام کرده که تنها در صورت حمایت آنها از نامزد ریاست‌جمهوری این حزب از نامزد پیشنهادی آنها برای نخست‌وزیری حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، دیروز اخباری مبنی بر اینکه رئیس حزب دموکرات کردستان بار دیگر زمزمه برگزاری همه‌پرسی در منطقه کردستان برای بار دوم را تکرار می‌کند، به گوش رسید که به اعتقاد تحلیل‌گران بیشتر مانند یک اهرم فشار برای گرفتن امتیاز از بغداد و طرف‌های سیاسی عراقی است.

نیچروان بارزانی نیز در بغداد با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون»، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح»، «ایاد علاوی» رئیس فهرست الوطنیة، «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی و «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» گفت‌وگو کرد و سپس به نجف اشرف رفت تا با «مقتدی صدر» رئیس ائتلاف «سائرون» دیدار کند.