به گزارش پارس نیوز، 

دبیرکل حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی خود در جمع عزاداران حسینی (ع) در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت تصریح کرد: شما در اینجا برای سوگواری و ابراز وفاداری به سید الشهداء (ع) حضور یافته اید و اجر شما با خداوند متعال باشد. درود خداوند بر شما. درود خداوند بر شهدای شما و زخمی‌های شما و دلاوران شما.

وی افزود: می‌دانیم که در مسیر خود در رکاب حضرت امام حسین (ع) چیزی جز پیروزی، عزت، کرامت، آزادی و آزادسازی سرزمین و حاکمیت ندیده ایم. ‎

حمایت از حقوق مشروع فلسطین

‎وی افزود: ما بر التزام ایمانی و جهادی و عقیدتی خود به مسئله فلسطین و قدس تاکید میکنیم.

دبیرکل حزب الله گفت: بار دیگر بر ایستادگی خود در کنار ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع خویش در چارچوب مقابله با طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن تاکید می‌کنیم. ‎

سکوت درباره تجاوزات عربستان در یمن جایز نیست

از همه اعراب و مسلمانان می‌خواهم که سکوت خود در قبال تجاوزگری عربستان علیه ملت یمن را بشکند.

وی افزود: از همگان روز قیامت سوال خواهد شد که چرا در برابر جنایتکاران قاتل و اقدامات وحشیانه آن‌ها علیه ملت یمن سکوت کردید.

دولت آمریکا در تلاش برای محاصره جمهوی اسلامی ایران است

دبیرکل حزب الله گفت: وظیفه ما است که در کنار ایران باشیم، زیرا در هفته‌های آینده اجرای تحریم‌های آمریکا علیه این کشور آغاز خواهد شد.

وی افزود: دولت آمریکا در تلاش برای محاصره جمهوی اسلامی ایران است و بر کشور‌ها برای جلوگیری از صادرات نفت ایران فشار می‌آورد.

دلایل محاصره اقتصادی ایران از زبان نصرالله

دبیرکل حزب الله به دلیل محاصره ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: ایران به خاطر پایبندی به اسلام خود و تن ندادن به آمریکا و مقابله با سرقت ثروت هایش تحت محاصره قرار می‌گیرد.

وی افزود: ایران به خاطر ایستادن در کنار ملت‌های مستضعف و در کنار ملت فلسطین و لبنان مجازات می‌شود.

سید حسن نصرالله گفت: دشمن بداند که تحولات و تغییرات بزرگی ایجاد شده است که نمی‌خواست انجام گیرد. ‎

وی افزود: مقاومت از موشک‌ها و امکانات برخوردار است و اگر اسرائیل جنگی به راه بیاندازد، با اقدامی روبرو خواهد شد که هیچ گاه انتظار آن را نداشته است.

راهپیمایی گسترده تجدید بیعت با سید الشهداء (ع) ظهر امروز پنجشنبه با حضور خواهران و برادران عزادار در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت آغاز شد.

هم اکنون راهپیمایی برادران برای تجدید بیعت با اباعبدالله الحسین (ع) از مجتمع سید الشهداء (ع) و راهپیمایی خواهران از صحن عاشوراء به سمت منطقه الکفاءات در منطقه ضاحیه درحال برگزاری است.

راهپیمایان عزادار حسینی (ع) پرچم‌های یا حسین و پرچم‌های حزب الله و لبنان را در دست دارند و درحال حرکت به سمت منطقه الکفاءات هستند.