به گزارش پارس نیوز، 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو نگران تلاش واشنگتن برای آماده کردن افکار عمومی به منظور تجاوزگری جدید علیه سوریه است.

ماریا زاخارووا درکنفرانس خبری افزود: افراد مسلح در استان ادلب سوریه برای جنگیدن به مدت طولانی و حمله به حلب و حماه آماده می‌شوند.  

زاخارووا اعلام کرد تنش‌ها در استان ادلب سوریه به علت تمرکز شبه نظامیان در منطقه رو به افزایش است.  

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین گفت: تنش‌ها در سوریه رو به افزایش است. دشوارترین شرایط در استان ادلب حاکم است جایی که تنش‌ها به علت تمرکز زیاد تروریست‌ها به شدت بالا گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود شبه نظامیان در استان ادلب سوریه خود را برای دفاع دراز مدت و حمله به حلب و حماه آماده می‌کنند.  

او تصریح کرد: شبه نظامیان به منظور تمرکز مدیریت، آماده سازی برای دفاع طولانی مدت، حذف رهبران گروه‌های مخالف علاقمند به برقراری صلح و نیز تشریح گزینه‌ها برای حمله به شهر‌های حلب وحماه، اقدامات گسترده‌ای در پیش گرفته اند.  

مرکز روسی برقراری صلح در سوریه هشدار داد نشانه‌هایی از آماده سازی زمینه برای صحنه سازی حمله شیمیایی در ادلب را مشاهده کرده است.  

زاخارووا تاکید کرد شبه نظامیان در استان ادلب به حملات خود با استفاده از پهپاد به نظامیان روسی ادامه می‌دهند و ارتش روسیه طی دو ماه گذشته ۵۵ هواپیمای بدون سرنشین آن‌ها را منهدم کرده است.  

او گفت: مسکو از تلاش‌های آمریکا، از اظهارات مقامات این کشور گرفته تا پخش گزارش‌های جانبدارانه و غلط در رسانه‌های آمریکایی به منظور آماده سازی افکار عمومی جامعه بین المللی درباره تهاجم نظامی جدید علیه سوریه احساس نگرانی می‌کند.