به گزارش پارس نیوز، 

وزارت خارجه آمریکا امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اخبار منتشره درباره تعطیل کردن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) در واشنگتن را تأئید کرد.

در بیانیه صادره توسط وزارت خارجه آمریکا در این خصوص ادعا شده است: هدف ما از فعالیت دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین تلاش برای رسیدن به صلحی جامع با (رژیم) اسرائیل بود.

بیانیه مذکور در ادامه بدون اشاره به عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به هرگونه توافق مدعی شد:، اما این سازمان، گامی در راستای آغاز مذاکرات مستقیم و بامعنا با اسرائیل برنداشت.

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: سازمان آزادیبخش فلسطین طرح صلح آمریکا که تا کنون نیز ندیده است را محکوم کرد و حاضر نشد در این راستا با دولت آمریکا به مذاکره بپردازد؛ لذا با توجه به نگرانی‌های کنگره، دولت تصمیم گرفت دفتر سازمان مذکور را تعطیل کند.

این درحالی است که روزنامه «وال استریت ژورنال» شب گذشته اعلام کرد که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکاقرار است رسما تعطیلی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین را اعلام کند.

دولت آمریکا اخیرا دست به اقدامات زیادی علیه فلسطینیان زده است که آخرین مورد آن قطع کمک بیش از ۲۰ میلیون دلاری به بیمارستان‌های قدس بود.