به گزارش پارس نیوز، 

الاهرام با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر نگرانی در خصوص عملیات ادلب نوشت: این دروغی است که به مجموعه دروغ‌هایی اضافه می‌شود که از طریق ابررسانه‌های آنان منتشر می‌شود زیرا ائتلاف غرب تحت هدایت آمریکا خود گروه‌های تروریستی را به وجود آورده است و آن‌ها را به جان مردم انداخت و اکنون از آن‌ها در ادلب به عنوان آخرین پناهگاهشان حمایت می‌کند تا بتواند برنامه‌های آمریکا را در چارچوب منافع تل آویو اجرایی کند.

روزنامه الاهرام مصر در یادداشتی به قلم «احمد عبدالتواب» با عنوان «در ادلب به دنبال اسرائیل باش» نوشت: از مسائل عجیب در اظهارات سیاسی مقامات ائتلاف غرب به فرماندهی آمریکا در سوریه این است که برخی از فرماندهان این ائتلاف درباره آنچه آن را «حمله نظام سوریه به ادلب» می‌نامند، هشدار می‌دهند. بدین معنا که استان ادلب در سوریه که میزبان دستکم یک میلیون و نیم شهروند سوری است و هیچ مورخی در سوری بودن این منطقه حتی پیش از استان نامیدن آن، شکی ندارد و ساکنان آن خود را اهل کشور دیگری به غیر از سوریه نمی‌دانند، حالا برای فرماندهان ائتلاف آمریکا به یک منطقه خارج سوریه تبدیل شده است و آن‌ها اعمال حاکمیت را که طبق قانون بین المللی حق دولت سوریه است، از حکومت این کشور می‌گیرند!

بر این اساس، این دروغی است که به مجموعه دروغ‌هایی اضافه می‌شود که از طریق ابر رسانه‌ها منتشر می‌شود و عجیب است که این رسانه‌ها دهه هاست، به "بی طرفی" مشهور شده اند.

همچنین دروغ دیگر این است که ائتلاف غربی در زمینه آنچه آن را حمله نظام سوریه می‌نامد و درباره هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در ادلب ابراز نگرانی می‌کند! گویی غیرنظامیان سوری پیش از این، مورد اهتمام و توجه این ائتلاف بود؛ ائتلافی که خود گروه‌های تروریستی را ایجاد کرده است و به آن‌ها آموزش داده و آن‌ها را به سلاح مجهز و برای آن‌ها هزینه کرد سپس دستشان را برای کشتن غیرنظامیان باز گذاشت تا بتوانند سر‌های غیرنظامیان را قطع کنند و آن‌ها را بسوزاند و زنانشان را به اسارت بگیرند و در قرن بیست و یکم بازار‌های برده فروشی به راه بیاندازند! و اکنون که گروهی از آن‌ها شکست خورده اند به عنوان آخرین پناهگاه در کمین ادلب نشسته اند و ائتلاف غربی هم تلاش می‌کند از آن‌ها حمایت کند تا حضور آن‌ها در این کشور ادامه یابد؛ زیرا همچنان برای اجرایی کردن برنامه‌های آمریکا ماموریت‌های دیگری دارند!

الاهرام در پایان نوشت: کلید فهم این ماجرا، منافع اسرائیل است که ائتلاف غربی همواره در خدمت آن بوده است به طوری که مناطق مرزی این رژیم با سوریه را از گزند هرگونه خطری حفظ می‌کند و با ایجاد مناطق آتش بس و استفاده از سلاح تروریست‌ها علیه نظام حاکم می‌کوشد آن نظام را به تسلیم شدن در برابر شروط اسرائیل وادار کند.