به گزارش پارس نیوز، 

 وزارت خارجه چین هشدار داد در صورتیکه آمریکا گام‌های جدیدی در جنگ تجاری اخیر بردارد، پکن با آن مقابله به مثل خواهد کرد. این بیانیه چین در حالی منتشر شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به تازگی تهدید کرده کشورش آماده است تقریبا بر تمام اجناس وارداتی از چین تعرفه گمرکی وضع کند.

روز جمعه، ترامپ گفت آماده است بر تمام کالاهای چینی مالیات گمرکی افزوده وضع کند که به این ترتیب،267 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی به آمریکا تحت تاثیر این تعرفه‌ها قرار خواهند گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری در اظهار نظر درباره این تهدید ترامپ گفت: «در صورتی که طرف آمریکایی به طور خودسرانه راه کنونی خود را ادامه دهد و اقدام جدیدی در راستای وضع تعرفه‌ها علیه چین انجام دهد، آنگاه طرف چینی نیز ملزم خواهد بود برای حفاظت قاطعانه از حقوق قانونی خود اقدامات متقابلی انجام دهد.» با این حال او در این رابطه اطلاعات بیشتری بیان نکرد.

ترامپ از رکوردشکنی مازاد تراز تجاری چین نسبت به آمریکا انتقاد و درخواست کرده است پکن به سرعت تراز تجاری خود را کاهش دهد.

تنش‌ها میان واشنگتن-پکن همچنین به دلیل محدودیت دسترسی شرکت‌های آمریکایی به بازارهای چینی، قوانین حفاظت از مالکیت معنوی، انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری بین واشنگتن و پکن ادامه دارد.

چین در ماه اوت از بسته پیشنهادی برای تعرفه‌های متقابل علیه آمریکا رونمایی کرد. در این طرح، تعرفه‌هایی بر 60 میلیارد دلار کالای وارداتی آمریکایی از جمله گاز طبیعی مایع و برخی از هواپیماها پیشنهاد شده بود.