به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: جمهوری عربی مصر به شدیدترین شکل بیانیه صادر شده از سوی میچل باچله، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل درباره احکام اعدام صادر شده از سوی دادگاه کیفری قاهره در تاریخ هشتم سپتامبر در پرونده اتاق عملیات رابعه را محکوم کرده و آن را آغاز ناموفقی برای کمیسیونر جدید می‌داند که در عمل به مسئولیت خود از ملاک‌های واقع‌گرایانه و حرفه‌ای و اختیاراتش فاصله گرفته است.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد: مصر تمامی ادعاهای مستقیم و غیرمستقیم مطرح شده علیه شفافیت عملکرد دستگاه قضایی خود، حمایت از دروغ‌های گروه اخوان المسلمین و اتهام به مسئولان مصری درباره سرکوب معترضان در ماجرای لغو تحصن رابعه را رد کرده و تاکید می‌کند، این موارد نشان می‌دهد که کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل همچنان به همان رویکرد معمول عبور از دایره اختیارات خود و صدور احکامی خارج از دایره اختیاراتش ادامه می‌دهد.

میچل باچله، کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته از دادگاه استیناف مصر خواست حکم اعدام 75 تن را که "در دادگاهی ناعادلانه گرفته شده" ملغی کند. او همچنین از قانونی که به نیروهای ارشد امنیتی مصونیت داده، انتقاد کرد.

دادگاه مصر روز شنبه 75 تن از جمله اعضای ارشد اخوان المسلمین را به اتهام مشارکت و رهبری خشونت‌های میدان رابعه که صدها کشته برجای گذاشت به اعدام محکوم کرد.

در این بیانیه از کمیسیونر سازمان ملل خواسته شد، در موضعگیری‌های خود در آینده اصل بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری را رعایت کرده و بر تقویت ساختار حقوق بشر از راه رایزنی و گفت وگو تمرکز کرده و ویژگی‌های ملت‌ها را درک کرده و به خواست آنها احترام بگذارد.