به گزارش پارس نیوز، 

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با برنامهFace the Nation شبکه سی بی اس گفت که او هرگز بخشی از گفتگو درباره اصلاحیه 25 قانون اساسی به منظور اخراج ترامپ از کاخ سفید نبوده است؛ موضوعی که به نقل از یکی از مقامات ناشناس کاخ سفید در قالب یک مقاله انتقادی در نیویورک تایمز به چاپ رسید.

پنس در این مصاحبه گفت: نه. هرگز. چرا باید در این گفتگو بوده باشیم. واقعیت در هشت سال گذشته برخلاف چیزی است که از باراک اوباما در روز جمعه شنیدیم؛ منظورم این است که این کشور درحال تلاش بود.

وی ادامه داد: منظورم این است، این ضعیفترین بهبود اقتصادی از زمان "رکود بزرگ" بود زیرا پس از رکود پاسخ اوباما به این شرایط افزایش مالیاتها، دوبرابر کردن قرض ملی، افزایش قوانین و قانونی کردن اوباما کر و خاموش کردن شعله انرژی آمریکایی بود.

این مقاله را یک مقام دولت ترامپ اما بدون ذکر نام و نشان نوشته و در آن صلاحیت ترامپ برای ریاست جمهوری را زیر سوال برده و نوشته است که مشاوران و دستیاران رئیس جمهور مانع این می‌شوند که ترامپ کارهای خطرناک‌تر از کارهای فعلی‌اش را انجام ندهد.

ترامپ روز جمعه به خبرنگاران گفت: من به جف خواهم گفت که بررسی کند تا ببیند چه کسی نویسنده آن مقاله بوده است. چون من واقعا فکر می‌کنم که این یک موضوع امنیت ملی است.

رسانه‌های آمریکایی معتقد هستند که نوشتن مقاله جرم نبوده و این اقدام ترامپ مبنای قانونی ندارد. آتلانتیک در این خصوص نوشت: فقط یک مشکل وجود دارد؛ هیچ جرم محرزی اتفاق نیفتاده است که منجر به تحقیق وزارت دادگستری شود.