به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه لوفیگاروی فرانسه در گزارشی که در شماره امروز (شنبه)خود منتشر کرد، نوشت، برخی دولت‌های عربی این روزها در حال بررسی این مساله هستند که تعادل مناسب جهت تطبیق با واقعیت و اتفاقات جدید در سوریه کدام است.

طبق اظهارات یک کارشناس عرب منطقه خلیج فارس در گفت‌وگو با لو فیگارو، دولت سوریه در میدان نبرد پیروز شده و اکنون می‌خواهد از طریق هم‌پیمان روس خود کشورهای حوزه خلیج فارس را به عادی‌سازی روابط ترغیب کند و این اقدامی است که این کشورها باید با حفظ سطح مشخصی از فشارها بر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه انجام دهند.

لوفیگارو به نقل از سفیر سابق فرانسه در دمشق نوشت، تا پیش از "انقلاب" در سوریه، عربستان مشکل سوریه را نه بشار اسد بلکه هم‌پیمانی سوریه با ایران می‌دانست، دستگاه‌های امنیتی امارات نیز هرگز روابط خود را با همتایان سوری خود قطع نکردند و ابوظبی کنار گذاشتن سوریه از اتحادیه عرب در ابتدای انقلاب را اشتباهی بزرگ دانست که دمشق را به سمت تهران ترغیب کرد.

این روزنامه فرانسوی در ادامه نوشت، عربستانی‌ها و اماراتی‌ها پس از آنکه از انتخاب دونالد ترامپ در راستای اعمال فشار بر ایران سوء استفاده کردند به نظر می‌رسد که آنها امروز به شکل کامل از مخالفان سوری صرف نظر کرده‌اند به این امید که ایران، دشمن اول خود در منطقه را تضعیف کنند.

لوفیگارو در پایان گزارش خود نوشت، اینکه این کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می‌خواهند دوباره در سوریه موقعیتی یابند، بخشی از اقدامات گسترده‌تر در خاورمیانه است و در این راستا اردن بازگشت پناهجویان سوری را اولویت خود قرار داده است، مصر نیز به عنوان هم‌پیمان عربستان و امارات آماده اقدام سریع با دمشق است و به نظر می‌رسد برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در راستای نشان دادن حسن نیت خود آماده مشارکت در مذاکرات برای بازگشایی خطوط هوایی با دمشق هستند.