به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که تنها دو روز از سفر وزیر خارجه آمریکا به پاکستان می گذرد، «وانگ یی» وزیر خارجه چین به اسلام آباد سفر کرد.

گزارش‌ها حاکی است وانگ ژی در این سفر سه روزه با مسئولین دولت جدید پاکستان از جمله «عارف علوی» رئیس جمهور، «عمران خان» نخست وزیر و «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه دیدار خواهد کرد.

از سوی دیگر دیدار با «ژنرال قمر جاوید باجوا» فرمانده ستاد ارتش پاکستان نیز در برنامه وانگ یی قرار دارد و این می‌تواند پیام مهمی برای حکام آمریکایی داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص این سفر گفت: روابط پکن و اسلام آباد در تمامی زمینه ها از جمله اقتصادی و نظامی بسیار عالی است و ما به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهیم که این روابط را تحت تاثیر قرار دهد.

قرار است در دیدارهای وزیر خارجه چین موضوع مهم افزایش همکاری‌های اقتصادی و به خصوص نحوه پیشبرد کریدور اقتصادی مشترک دو کشور مورد بحث و گفتگو قرار بگیرد.

این نخستین سفر یک مقام رسمی چینی پس از استقرار دولت جدید پاکستان است وبرای هر دو کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

این درحالی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز دو روز پیش به پاکستان سفر کرده بود ولی به نظر می رسد سفر او موفقیت چندانی در بر نداشت.

افزایش ارتباط میان اسلام آباد و پکن مورد اعتراض شدید کاخ سفید واقع شده است و دولت ترامپ با اعمال فشار و قطع کمک‌های مالی تلاش می‌کند تا مانع گسترش روابط پاکستان و چین شود.

این در حالی است که دولت پکن با آغاز کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان بیش از 47 میلیارد دلار سرمایه به پاکستان منتقل کرده است.