به گزارش پارس نیوز، 

برگزاری جلسه استماع مجلس سنای آمریکا برای بررسی صلاحیت «برت کاوانا»، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برای عضویت در دیوان عالی این کشور با حاشیه‌های زیادی همراه بود.

ترامپ اواسط تیرماه کاوانای 53 ساله را برای جایگزینی قاضی «آنتونی کندی» معرفی کرد.

اعتراض‌های مخالفان با نامزد پیشنهادی ترامپ برای چندین دقیقه جلسه استماع سنا را به تأخیر انداخت. پلیس واشنگتن می گوید تاکنون 22 معترض را به اتهام بر هم زدن نظم جلسه بازداشت کرده است.

سناتورهای دموکرات نیز اعلام کرده اند کاخ سفید مدارکی را درباره کاوانا در اختیار دارد و از ارائه آنها خودداری می کند . آنها همچنین گفته اند در صورتی که کاوانا تأیید صلاحیت شود، اعتراض خواهند کرد. مخالفان با برت محافظه کار معتقدند در صورتی که این قاضی فدرال دادگاه استیناف حوزه ناحیه کلمبیا جانشین کندی لیبرال شود، دیوان عالی آمریکا -به عنوان یک نهاد قانونی- برای چندین دهه آینده در کنترل راستگراها خواهد بود.

برت کاوانا در فاصله بین سال های 2003 تا 2006 میلادی و در دوران ریاست جمهوری جرج بوش، به عنوان دبیر کارکنان کاخ سفید فعالیت می کرد. او سال 2006 به عنوان قاضی دادگاه تجدیدنظر در شهر واشنگتن منصوب شد. پیش از آن نیز او به همراه کنت استار درباره پرونده فساد اخلاقی بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا و ادای شهادت دروغ او در دادگاه تحقیق می کرد.

نامزد پیشنهادی ترامپ برای تصدی سمت قاضی دیوان عالی آمریکا باعث به وجود آمدن اختلاف نظر بی‌سابقه‌ای در میان سیاستمداران و مردم عادی این کشور شده است. نتایج نظرسنجی گالوپ نشان می دهد برت کاوانا در مقایسه با نامزد‌های تصدی این سِمت در گذشته (از سال ۱۹۸۷ تاکنون) از کمترین میزان حمایت مردم برخوردار است.