به گزارش پارس نیوز، 

 پنجشنبه گذشته ده ها جنگجوی بوکوحرام به یکی از پایگاه های ارتش واقع در استان «بورنو » نیجریه حمله کرده و پس از مدت کوتاهی کنترل آن را به دست گرفتند.
مقام های نیجریه ابتدا شمار کشته ها را 30 نفر اعلام کرده بودند اما امروز اعلام کردند اجساد 18 سرباز دیگر را نزدیکی این پایگاه پیدا کردند و عملیات جست و جو برای یافتن قربانیان دیگر همچنان ادامه دارد.
مقام های نیجریه ای شمار سربازان و نظامیان مستقر در این پایگاه را زمان حمله بوکوحرام اعلام نکرده اند اما گفته اند از میان این کشته ها دو نفر افسر و بقیه سرباز بودند.
هنوز مشخص نیست این همه نیروی نظامی چگونه در این پایگاه کشته شده اند اما به احتمال زیاد تروریست های بوکوحرام آن ها را غافلگیر کرده اند. گفته می شود زمان حمله بوکوحرام، برخی سربازان از ترس به سمت مناطق مختلف فرار کردند.
این یکی از بزرگترین و پرتلفات ترین حملات بوکوحرام به ارتش نیجریه طی چند سال گذشته بوده است.
بوکوحرام 27 مرداد گذشته نیز با حمله به مناطقی در شمال شرقی نیجریه، خسارات مالی و جانی زیادی به ساکنان روستاییان این مناطق وارد کرد که با واکنش سازمان ملل همراه بود.
دبیر کل سازمان ملل این حملات را شدیدا محکوم کرد و شناسایی، بازداشت و محاکمه سریع عاملان این حمله را که دهها کشته بر جا گذاشت، خواستار شد.
«بوکوحرام » در زبان هوسایی، به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است. این گروه در ماه ژانویه سال 2002 (دی 1380) توسط فردی به نام « محمد یوسف» تاسیس شد.
«ابوبکر شیکاو» سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام 18 بهمن ماه گذشته با انتشار ویدیویی مقام های نیجریه و طرفداران آموزش به سبک کشورهای غربی را به حملات تروریستی بیشتر تهدید کرد.
شیکاو افزود، کسانی که به قوم گرایی و ناسیونالیسم و ترویج آموزش به روش غربی اعتقاد داشته باشند، هدف حملات این گروه قرار می گیرند.
شیکاو از سال 2009 و پس از کشته شدن «محمد یوسف » بنیانگذار بوکوحرام، رهبری این گروه را بر عهده دارد.
بوکوحرام پیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس (اسفند) 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.
بوکوحرام فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون و همچنین چاد گسترش داده و با حملات انتحاری با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به خاک و خون کشیده است.
عملیات تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن 20هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و 600هزار نفر در نیجریه شده است.
خاورم **2041**1049