به گزارش پارس نیوز، 

در ایالات متحده، کلمه‌ی سوسیالیست دیگر توهین آمیز نیست.

پیروزی زن شگفت انگیز در آمریکا

سال‌ها، تندروهای اروپایی با سر و صدا ایده‌ی یک "چپ" امریکایی را فریاد می‌کشیدند. از این گذشته، حزب دموکرات قطعا از نظر شروط اروپایی‌ها، یک سوسیال دموکرات نبود. شخصیتی مانند باراک اوباما، سمبل سیاست‌های پیش رونده و مردی که پیروزی‌های دوران ریاست جمهوری او از نظر شرایط امریکا تغییر کرده بود، از نظر جناح لیبرال حزب محافظه کار بریتانیا بی ربط به نظر می‌رسید.

این فرهنگ کمبود چپ‌ تا حدی هیجانی را که در پیروزی اخیر الکساندریا اوکاسیا کورتز در انتخابات دموکرات ناحیه ۱۴م نیویورک رخ داد، تشریح می‌کند. زنی که از سوسیالیست نامیدن خود نمی‌هراسد، اصطلاحی که تا این اواخر، به استثنای برنی ساندرز، به اندازه‌ی عبارت "ضد خدا" در سیاست‌های انتخابی ایالات متحده سمی بود، او برای پیروزی در انتخابات میان دوره مجلس در نوامبر کاملا مصمم است.

اشتیاقی که در پیروزی اوکاسیو کورتز دیده شد، و شخصیتی مانند اندرو گیلوم، نامزد جدید دموکرات‌ها برای شهرداری فلوریدا، قطعا اغراق شده است. موفقیت الکساندریا به همان اندازه که از شخصیت تهاجمی این تشکل دموکرات می‌گوید از محبوبیت دیدگاه سیاسی او نیز سخن می‌گوید. خواه رویکرد او نشان دهنده یک تغییر موثق در سیاست باشد، یا به احیای شکلی از سیاست طبقه کارگر کمک کند که مدت‌ها است در امریکا از بین رفته است، همچنان در معرض دید باقی می‌ماند. بااین حال، این مناظره مورد استقبال است.

عرصه متغیر سیاست چپ‌گراها در هر دو طرف آتلانتیک هفته گذشته در اخبار Tribune برجسته شد، خبرهای منتشر شده‌ی باقیمانده از حزب کارگر، از سوی مجله تندروی امریکایی Jacobin خریداری شد. بسکر سونکارا، مؤسس و ویراستار آن مجله، می گوید که سیاست‌های او به واسطه "مشغولیت در حزب چپ گرای بریتانیا" شکل گرفته است. در زمانی‌که تقسیم چپ – راست در اروپا بسیار کمرنگ شده است، و از یک حزب مرکزی جدید در بریتانیا صحبت به میان می‌آید، شکل گیری یک مناظره متفاوت در ایالات متحده یک امر تماشایی خواهد بود.