به گزارش پارس نیوز، 

این ممنوعیت که قرار بود از امروز (اول سپتامبر) منقضی شود سفر افراد دارای پاسپورت آمریکایی به کره شمالی را محدود می‌کند. مقامات آمریکایی با اینحال اعلام کردند افرادی که مایل به سفر به کره شمالی برای مقاصدی خاص و محدود هستند و سفر آن‌ها منافع آمریکا را به همراه خواهد داشت می‌توانند درخواست خود برای صدور مجوز ویژه را به وزارت خارجه آمریکا ارائه دهند.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان این موضوع مدعی شد: امنیت و سلامت شهروندان آمریکایی در خارج از آمریکا یکی از اولویت‌های اصلی ما است.

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا سفر خبرنگاران، نمایندگان کمیته بین الملل صلیب سرخ که با اهداف بشردوستانه به کره شمالی سفر می‌کنند امکانپذیر است. علاوه بر این افراد سر دیپلمات‌های آمریکایی که در مذاکرات با پیونگ یانگ شرکت خواهند داشت نیز بلامانع اعلام شده است.

ممنوعیت سفر شهروندان آمریکایی در سپتامبر ۲۰۱۷ و پس از مرگ اوتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی در کره شمالی اعمال شد. وارمبیر یک دانشجوی ۲۲ ساله بود که در رشته اقتصاد تحصیل کرده بود و با یک تور در سال ۲۰۱۶ به کره شمالی سفر کرد. وی به اتهام تلاش برای دزدیدن یک نماد تبلیغاتی بازداشت شد و به ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد. البته وی در سال ۲۰۱۷ و درحالی که در کما به سر می‌برد به آمریکا بازگردانده شد و یک هفته بعد درگذشت.