به گزارش پارس نیوز، 

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا رایزنی‌های فوری را پیرامون فراهم سازی مقدمات برای اجرای حملات شیمیایی در استان ادلب سوریه انجام دهد. ریابکوف گفت: «تا جایی که من اطلاع دارم، این رایزنی‌ها امروز انجام خواهند شد.»

به گفته وی، گروه تروریستی "جبهة النصره" که در حال حاضر نام "هیئت تحریرالشام" را به روی خود گذاشته، درصدد انجام اقدامات تحریک آمیزی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در استان ادلب است.

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد: «این تحریکات دقیقاً مانند آنچه که قبلا رخ داده برنامه ریزی شده است. بعد از وقوع حمله شیمیایی، نوبت به "کلاه سفیدها" میرسد که عکس‌ها و فیلم‌های خود را در اینترنت منتشر کنند. بعد از آن، فریاد بر خواهد آمد که دولت بشار اسد دوباره از سلاح شیمیایی علیه ملت خود استفاده کرده و این مسئله بهانه‌ای برای حمله نظامی گسترده به سوریه خواهد شد.»

ریابکوف تاکید کرد: «این سناریو کاملا مشخص است و ما حداکثر تلاش خود را برای ممانعت از تحقق آن انجام خواهیم داد.»

وی افزود: «البته آلمان و آمریکا می‌توانند مانع از اجرای این تحریکات تحریکات شوند. این دیپلمات توضیح داد: «رهبران ایالات متحده و آلمان در موقعیتی قرار دارند که می‌توانند به طور مشترک از وقوع چنین حمله‌ای جلوگیری کنند. ولی من اطمینان ندارم که آمریکا حاضر باشد تا به طور جدی با این طرح تحریک آمیز که همه تلاش‌ها برای حل و فصل اوضاع در سوریه را از بین خواهد بود، مقابله کند.»