به گزارش پارس نیوز، 

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی تحلیلی با اشاره به لغو دور جدید مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ، احتمال شکست آمریکا در دستیابی به اهدافش در مذاکره با کره شمالی را مطرح کرد.

این خبرگزاری نوشت: وقتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سفر روز جمعه مایک پمپئو، وزیر خارجه خود به کره شمالی را لغو کرد این موضوع را مطرح کرد که کره شمالی اقدامات کافی را برای ادامه دور بعدی مذاکرات انجام نداده است.

ترامپ 24 اوت در پیام‌های توئیتری با اعلام لغو سفر مایک پمپئو به پیونگ یانگ، مدعی شد کره شمالی شروط کافی، مربوط به نشست 12 ژوئن سران دو کشور در سنگاپور، را برای ادامه مذاکرات تامین نکرده است. این خبر به دنبال انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه کره شمالی فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف نکرده است، اعلام شد.

یک تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با اسپوتنیک چین را عاملی کلیدی برای اعمال فشار بر پیونگ یانگ دانست. این تحلیلگر  سیاسی با توجه به تحولات اخیر در روابط دو کشور، از جمله واکنش  کره شمالی به لغو سفر پمپئو گفت: اینگونه افت و خیزها در همه روندهای مذاکرات قابل پیش بینی است اما از یک سو کره شمالی می‌گوید آمریکا در حال اقدام برای جنگ پنهانی و توطئه علیه این کشور است و از سوی دیگر رسانه‌ها ترامپ را برای حساب کردن بر روی موفقیت مذاکره با کره شمالی احمق می‌دانند.

وی افزود: کره شمالی بارها اعلام کرده مایل به اقدام متقابل است. یعنی در ازای هر قدمی که در طول این مذاکرات برمی‌دارد منتظر اقدام از روی حسن نیت واشنگتن است. این تحلیلگر سیاسی یادآور شد کره شمالی اقداماتی را در جهت نشان دادن حسن نیت خود انجام داده و از جمله آنها بازگرداندن بقایای سرباز آمریکایی کشته شده در طول جنگ کره بود. آنچه آمریکا در این راستا انجام داده تعلیق برگزاری رزمایش‌های نظامی در شبه جزیره کره بوده است. بنابراین با نگاهی به تحولات صورت گرفته میان دو کشور به این نتیجه می‌رسیم که این آمریکا است که به اهدافش در این مذاکرات دست نیافته است.

این تحلیلگر سیاسی در پایان افزود آنچه اکنون از شرایط فعلی میان دو کشور برداشت می‌شود این است که اقدامات آمریکا کاملا در تعارض با منافع دموکراتیک مردم کره، همه کره شمالی و هم کره جنوبی است. همچنین آمریکا تمامی اقدامات را برای دستیابی به اهداف خود در این مسیر بکار گرفته است.  از سوی دیگر رئیس جمهور آمریکا به دنبال آن است تا با اعمال فشار، از طریق وضع تعرفه بر چین این کشور را برای دستیابی به منافعش در مقابل کره شمالی با خود همراه کند. این در حالی است که منافع ژئو استراتژیک دو کشور یکسان  نیست و کاملا بعید به نظر می‌رسد پکن در این مسیر با واشنگتن همراه شود.