به گزارش پارس نیوز، 

فیلیپ گیرالدی، افسر سابق سازمان سیا (سازمان اطلاعاتی آمریکا) اعلام کرد مقامات اطلاعاتی این کشور درباره داشتن منابع نفوذی پیشرفته در کاخ کرملین روسیه بلوف زده‌اند، تا ادعاهای مربوط به مداخله مسکو در انتخابات سال 2016 این کشور را ‌اعتبار بخشند.

پیشتر مقامات اطلاعاتی آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز اعلام کردند که آنها منابع اطلاعاتی سطح بالا در درون کاخ ریاست جمهوری روسیه دارند. این افسر اطلاعاتی بازنشسته سازمان سیا در این باره گفت: مقامات اطلاعاتی ارشد هیچگاه به این شکل غیرمعمول و علنی به داشتن منابع اطلاعاتی پیشرفته در کرملین اعتراف نمی‌کنند. 

روز جمعه روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ناشناس اطلاعاتی آمریکا گزارش داد که منابع آمریکایی در کاخ کرملین، که پیشتر درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 هشدار داده بودند، در حال حاضر درباره هر گونه برنامه احتمالی روسیه برای مداخله در انتخابات آتی کنگره در ماه نوامبر سکوت کرده‌اند. با این حال گیرالدی،که زمانی یکی از افسران اطلاعاتی ارتش آمریکا بود، یادآور شد که کل این ماجرا به شدت مشکوک به نظر می‌رسد. او  گفت: به نظر می‌رسد این داستان تلاشی برای اعتبار بخشیدن به  اتهامات تکراری اما غیرقابل اثبات مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا است.

به نظر گیرالدی مقاله نیویورک تایمز پر از دروغ‌های آشکار بود و یادآور مقاله مایکل گوردون و جودیت میلر است، که به عنوان  توجیهی برای جنگ عراق در سال 2003 منتشر شد. گیرالدی معتقد است گزارش نیویورک تایمز احتمالا سعی داشته تا اطلاعات غلط و اغواکننده را در میان مقامات و سرویس‌های امنیتی روسیه منتشر کند.

افسر سابق سازمان اطلاعاتی آمریکا گفت: به احتمال زیاد مقامات آمریکا در تلاشند تا فریبی دوگانه را شکل داده و روس‌ها را متقاعد کنند که آمریکا مامورانی نفوذی در کرملین دارد تا تحقیقاتی منحرف کننده و بی‌نتیجه از سوی مقامات روسی شکل گیرد.

گیرالدی تاکید کرد برخلاف مقاله نیویورک تایمز، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد روسیه تلاشی را برای قتل منابع و ماموران اطلاعاتی صورت داده است. نه مدرکی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نه مدرکی علیه دولت او درباره قتل ماموران اطلاعاتی وجود ندارد.