به گزارش پارس نیوز، 

وی با اشاره به اینکه ترامپ فراتر از قانون نیست، گفت که دمکرات ها هنوز مدارک کافی دال بر ارتکاب یک جرم بزرگ و بزه از سوی ترامپ در اختیار ندارند.

وی انجام تحقیقات دقیق، ارائه یک پرونده غیرقابل نفوذ و هم رای بودن دو حزب دمکرات و جمهوریخواه آمریکا را برای استیضاح ترامپ، لازم برشمرد.

هفته گذشته، «مایکل کوهن» وکیل شخصی سابق ترامپ به تخلف مالیاتی و زیر پا گذاشتن قوانین مالی با هماهنگی ترامپ و به نفع وی اعتراف کرد.

در همین حال، سوالول گفت که بهترین کاری که می توان انجام داد، قول به مردم آمریکا در این مورد است که ما در صورت دستیابی به اکثریت در کنگره، تحقیقاتی را انجام خواهیم داد که جمهوریخواهان مایل به انجام آن نیستند.

وی از جمله موارد تحقیقاتی را بررسی تخلفات فوق الذکر و پیگیری تماس های ترامپ با روس ها و همچنین بازگشت های مالیاتی وی برشمرد، مواردی که مردم آمریکا آن را مشاهده نکرده اند اما به گفته سوالول، اکثریت دمکرات، افشای این موارد را تضمین خواهند کرد.

بحث استیضاح ترامپ از مدت ها قبل سر زبان ها افتاده است. «تری مک اولیف» فرماندار سابق ویرجینیا هفته گذشته گفت که ترامپ باید به دلیل رفتارش در جریان دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی فنلاند استیضاح شود.

جمهوریخواهان و دمکرات های آمریکا از ترامپ به دلیل جانبداری از پوتین در کنفرانس خبری هلسینکی در ارتباط با موضوع مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، در سطحی گسترده انتقاد کردند.

ترامپ در جریان آن نشست، خودداری روسیه از پذیرش دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مورد تائید قرار داد و گفت که ایالات متحده نیز در روابط متشنج بین واشنگتن و مسکو مقصر است.

مک اولیف، پوتین را دشمنی خواند که هر روز با آمریکا در جنگ است و روسیه، واشنگتن را تضعیف می کند.

به موجب قانون اساسی آمریکا، برای استیضاح رئیس جمهوری این کشور به رای حداکثری مجلس نمایندگان نیاز است که در صورت احراز اکثریت کرسی از سوی دمکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره، احتمال این مساله قوت می یابد.

در مجلس سنای آمریکا به اکثریت دو سوم آرا برای قانونی شدن استیضاح رئیس جمهوری نیاز است، مانعی بلند که حتی اگر دمکرات ها از اکثریتی ضعیف در سنا برخوردار باشند، عملی نخواهد شد.

بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال 1998 در مجلس نمایندگان استیضاح ، اما در سال 1999 در مجلس سنا تبرئه شد.