به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکایی اعلام کردند یک عضو کنگره آمریکا از ایالت کالیفرنیا و همسرش روز سه شنبه توسط یک قاضی فدرال به اختلاس دویست و پنجاه هزار دلار از صندوق تبلیغات انتخاباتی متهم شدند.

دونکان هانتر که جزء اولین جمهوری‌خواهان حامی ترامپ بود و همسرش مارگارت متهم شده اند که این مبلغ را در مدت هفت سال اختلاس کرده اند و از آن برای تامین مخارج تعطیلات خانوادگی خود در هاوایی و ایتالیا، هزینه‌های دندانپزشکی، بلیت تئاتر و موارد متعدد دیگر که هیچ ارتباطی با تبلیغات انتخاباتی نداشته است، استفاده کرده اند.

آدام براورمن، دادستان فدرال در بیانیه‌ای اعلام کرد هانتر چهل و یک ساله و همسر چهل و سه ساله اش متهم شده اند که در چند نوبت از صندوق انتخابات بدون هیچ دغدغه‌ای پول برداشت کرده و این صندوق را حساب بانکی شخصی خود قلمداد کرده اند. وی افزود نمایندگان مردم باید برای جلب و حفظ اعتماد عموم تلاش کنند نه این که از موقعیت خود برای تامین اهداف و منافع شخصی سوء استفاده نمایند.

اداره دادگستری کالیفرنیا اعلام کرد این زوج آمریکایی باید برای پاسخگویی به اتهامات وارده صبح روز پنجشنبه در دادگاه فدرال سن‌دیه‌گو حاضر شوند. با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در ماه نوامبر، جمهوری خواهان بیم آن دارند که این ماجرا موقعیت حزب را در این انتخابات به خطر اندازد. منطقه شرق سن‌دیه‌گو که هانتر نماینده آن است از دیرباز تحت کنترل حزب جمهوری خواه است.

اتهامات مطرح شده علیه زوج هانتر نتیجه تحقیقات دادگاه فدرال طی یک سال گذشته است. کلاهبرداری الکترونیکی، تحریف پرونده ها، تخلف در تامین مالی تبلیغات انتخاباتی و دسیسه، اتهاماتی است که در پرونده زوج هانتر گنجانده شده است.

این زوج آمریکایی درباره هزینه‌های خود اطلاعات نادرستی به کمیسیون انتخابات فدرال ارائه کرده اند و به عنوان مثال مواردی از قبیل: "سفر‌های تبلیغاتی، کارت‌های هدیه، ضیافت شام با داوطلبان و حامیان مالی" را مطرح کرده اند.