به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران، به سئوال‌های آن‌ها درباره امور روز منطقه و جهان پاسخ داد.

به نوشته وبگاه «وزارت خارجه چین»، «لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره تصمیم اخیر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و تشکیل «گروه اقدام ایران» برای اعمال فشار بر این کشور و واکنش پکن گفت: «به گمانم شما از مواضع ما در این مسئله آگاهید. چین همیشه معتقد است که اختلاف بین کشور‌ها باید از طریق گفتگو حل شود.»

وی ادامه داد: «ما مخالف اعمال تحریم‌های یکجانبه یا تهدید به انجام این کار هستیم. وضعیت در خاورمیانه در این برهه به شدت بغرنج و حساس است.»

وی در خاتمه گفت:: «امیدواریم که تمام طرف‌های مرتبط بتوانند منافع همه مردم منطقه را درک کرده و به صلح و ثبات منطقه‌ای کمک کنند.»

«وانگ یی» وزیر خارجه چین نیز جمعه گذشته اعلام کرد که چین برای روابط خود با ایران ارزش قائل است و با در نظر گرفتن آخرین تحولات عرصه بین‌الملل، در صدد توسعه روابط دوجانبه است.

وی در مکالمه تلفنی با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی‌اش از برجام به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم چندجانبه‌گرایی در عین حفاظت از منافع جامعه یاد کرد.

آنطور که این رسانه چینی خبر داده، ظریف در این مکالمه تلفنی، آخرین تحولات مربوط به برجام را با طرف چینی مرور و بر نقش سازنده چین در حفظ برجام، تأکید کرده است.