به گزارش پارس نیوز، 

  یک منبع نظامی امروز با اعلام این خبر افزود : پیشروی متجاوزان عربستانی و مزدوران آنها به شرق جبل الدود در جبهه جیزان دفع و شمار زیادی از نظامیان عربستانی و سودانی در جریان آن کشته و یا زخمی شدند.
این منبع با تایید سرنگون شدن دو پهپاد جاسوسی عربستان گفت: در عملیات دفع حمله متجاوزان ،مقادیر زیادی سلاح و مهمات از نظامیان عربستانی و مزدوران آنها در شرق جبل الدود به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن افتاد.
این منبع افزود: شمار زیادی از نظامیان عربستانی و مزدوران آنها پس از شکست در شرق جبل الدود و به جا گذاشتن اجساد کشته ها و زخمی پا به فرار گذاشتند.
یگان تک تیراندازی ارتش و کمیته های مردمی نیز روز گذشته توانست یک نظامی سعودی را در جبل قیس در جیزان هدف قرار دهد.

** حمله ارتش و کمیته های مردمی به مواضع مزدوران عربستانی در شرق التحیتا

نیروهای ارتش وکمیته های مردمی امروز سه شنبه همچنین موفق شدند با حمله به مواضع متجاوزان سعودی و مزدوران آنها در شرق التحیتا در ساحل غربی یمن خسارت های جانی و مالی زیادی به آنها وارد کنند.
نیروهای یمنی روز گذشته نیز توانستند 7 تن از مزدوران عربستانی را در جبهه های الفازه و الجبلیه در ساحل غربی هدف قرار داده و یگان تک تیراندازی نیز محل تجمع نظامیان عربستانی در دو جبهه و چند خودروی آنها را در منطقه الجبلیه با خمپاره بی 10 مورد هدف قرار دهند.
ارتش و کمیته های مردمی یمن روز گذشته همچنین سه پیشروی مزدوران عربستانی در جبل المصانع ، الراس و عرف در عسیر را دفع و خسارات زیادی به آنها وارد کردند.
نیروهای یمنی مواضع متجاوزان عربستانی در غرب مجازه را علی رغم حملات هوایی دشمن ،هدف قرار دادند که در جریان آن 5 تن از آنها کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز نظامی عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار و 700 یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
حمله نظامی ائتلاف خود خوانده به یمن موجب شد تا ارتش و کمیته های مردمی این کشور به فناوری های پیشرفته ساخت سلاح های مختلف از جمله موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین دست یابند.
خاورم** 1453*1436*