به گزارش پارس نیوز، 

تارنمای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست امروز (دوشنبه) با درج این مطلب، افزود: بولتون اهمیت موضوع عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای را برای آمریکا دلیل خروج ترامپ ازتوافق هسته‌ای و اعمال دوباره تحریم‌های اقتصادی توسط رئیس جمهوری آمریکا بیان کرد.

ترامپ روز ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری آمریکا را از توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ خارج کرد. این اقدام با انتقاد بین المللی و کشور‌های دیگر امضا کننده این توافق از جمله کشور‌های اروپایی روبرو شد و آن‌ها اعلام کردند که به برجام پایبند می‌مانند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در ۱۱ گزارش خود پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید و عدم انحراف ایران از این برنامه را تایید کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا که کشورش از بانیان اصلی تشکیل گروهک تروریستی داعش است، ادامه داد: همچنین یکی از دلایل نگرانی ادامه دار ما از نقش ایران در منطقه به عنوان تامین کننده اصلی تروریسم بین المللی است. ما به همین دلیل نگران اقدامات تهران در سوریه، یمن و همراه با حزب الله در لبنان هستیم.

وی که اززمان رسیدن به منصب مشاور امنیت ملی برای اولین بار به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر می‌کند، افزود:اتحادبین آمریکا و اسرائیل، هیچگاه مستحکمتر از حال نبوده است.

به نوشته جروزالم پست، بولتون زمانی که از بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یاد کرد این موضوع موجب خوشحالی نتانیاهو شد و از بولتون خواست تا آن را دوباره تکرار کند.

این مقام ارشد آمریکایی اضافه کرد که منتظر دیدار از سفارت آمریکا در قدس است.

رئیس جمهوری آمریکا ۱۵ آذرماه سال گذشته در یک سخنرانی تصمیم جنجالی خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام و دستور انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به قدس را صادر کرد که در اردیبهشت سال جاری اجرا شد.

جان بولتون دیروز برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل آویو شد. یکی از محور‌های این دیدار حضور ایران در سوریه اعلام شده بود.