به گزارش پارس نیوز، 

یکی از روسای پیشین سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) طرحی را برای نابود کردن حزب الله لبنان ارائه کرد.

تامیر پاردو، از روسای پیشین موساد در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست ادعا کرد تنها راه از بین بردن حزب الله، اعمال تحریم‌های شدید بر ضد لبنان است، درست همان کاری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه ایران انجام داده است.

پاردو در مصاحبه خود با جروزالم پست که هفدهم اوت صورت گرفت، گفت: «پیروزی نظامی اسرائیل بر جنبش حزب الله لبنان دور از تصور است و تنها با اعمال تحریم بر ضد لبنان یعنی همان کاری که آمریکا درباره ایران انجام داده است، می‌توان از بن‌بست کنونی خارج شد».

این مسئول بلند پایه پیشین موساد که از سال 2011 تا 2016 در دستگاه اطلاعاتی اسرائیل فعالیت داشته است، مدعی است اگر دونالد ترامپ لبنان را تحریم کند، آثار آن ده برابر بیشتر از آثار تحریم‌های اعمال شده بر ضد ایران که متحد تاریخی حزب الله محسوب می‌شود، خواهد بود. این مقام صهیونیست همچنین اذعان کرد لبنان تنها کشور جهان است که نهادی دارد که قدرتش بیشتر از ارتش ملی آن است.

وی افزود: «جنبش حزب الله در واقع همان لبنان است. این گروه هم در دولت و هم در پارلمان کرسی دارد. این گروه در تمام پرونده‌ها و موضوعات سیاسی قدرت تصمیم گیری دارد.»

تامیر پاردو همچنین در ادامه ادعاهای خود گفت: «برای این که بتوانیم جنبش حزب الله لبنان را که موشک‌های دوربرد در اختیار دارد، قطعا شکست دهیم باید لبنان را از جنوب تا شمال اشغال کنیم.»

فرد شماره یک پیشین سازمان جاسوسی اسرائیل در عین حال افزود ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که اعزام نیروی نظامی تا منتهی الیه شمالی لبنان، تلفات جنگ را چه در میان غیرنظامیان لبنانی و چه در میان نظامیان ارتش اسرائیل به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد. علاوه بر این ممکن است جنبش حزب الله با استفاده از تمام قدرت آتش‌باری خود و 130 هزار موشکی که در اختیار دارد، مواضع اسرائیل را هدف قرار دهد.

وی در ادامه مدعی شد: «اگر ترامپ لبنان را نیز همانند ایران تحریم کند، اقتصاد لبنان بیشتر از سه یا چهار ماه دوام نخواهد آورد. لبنان ایران نیست؛ بلکه کشور کوچکی است که حیات آن به غرب وابسته است. حتی اگر دونالد ترامپ بخشی از تحریم‌های اعمال شده بر ضد ایران را به لبنان تحمیل کند، این روش برای غلبه بر حزب الله لبنان بسیار موثرتر از جنگ خواهد بود. اما برای این که فشار‌ها بر جنبش حزب الله به حداکثر برسد، کشور‌های غربی باید به صراحت اعلام کنند که تحریم‌های اعمال شده بر ضد لبنان تنها تحت دو شرط برداشته خواهند شد: اول این که جنبش حزب الله سلاح‌های خود را رها کند یا این که کاملا در ارتش لبنان ادغام گردد و دوم این که ایران به حضور خود در لبنان به طور کامل پایان دهد.»