به گزارش پارس نیوز، 

پس از حدود ۶ روز درگیری در غزنی اشرف غنی روز گذشته در سفر به این ولایت اعلام کرد که طالبان می‌خواهند با تشدید حملات از موضع قدرت در میز مذاکره با دولت حاضر شوند.

وی با اشاره به تلفات جنگ غزنی تصریح کرد، در مذاکره به روی طالبان باز است، اما این گروه تلاش دارد تا با توسل به قدرت مردم را قانع کند.

این در حالی است که حملات طالبان بار دیگر در چند هفته اخیر به صورت بی‌سابقه افزایش یافته و روزانه صد‌ها نیروی امنیتی افغان کشته و زخمی می‌شوند.

در حالی که گزارش‌های ضدو نقیضی درباره تماس‌های برخی از کشور‌ها با دفتر سیاسی طالبان منتشر شد، اما رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که صلح به صورت پنهانی نمی‌تواند برقرار شود.

وی افزود: صلح در شب تاریک و پشت پرده نمی‌تواند برقرار شود بلکه این کار باید با اجماع ملی در این کشور انجام شود.

برخی بر این باورند که اشرف غنی با اظهارات کنایه آمیز تلاش می‌کند تا نارضایتی خود را از نحوه پیشبرد روند صلح اعلام کند، زیرا اخیرا دولت افغانستان ابتکار عمل در روند صلح را از دست داده است.

اخیرا شماری از کشور‌ها بدون هماهنگی با دولت افغانستان تلاش کرده‌اند تا با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر تماس برقرار کنند.

اگر چه اشرف غنی از موضع گیری صریح خودداری می‌کند، اما شماری از کارشناسان بر این باورند که رئیس جمهور افغانستان با آمریکا و سایر متحدانش درباره نحوه پیشبرد روند صلح اختلاف نظر دارد.