به گزارش پارس نیوز، 

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با "مولود چاووش‌اوغلو" همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا، از جمله تحریم‌ها علیه ترکیه، به تمام اصول تجارت جهانی آسیب می‌رساند.

لاوروف در پاسخ به سئوالی در باره گفت: «در مورد تحریم‌ها قبل از این هم صحبت کرده‌ام که آن‌ها کاملاً غیرقانونی هستند و به تمامی اصول مربوط به تجارت جهانی آسیب وارد می‌کنند، اصولی که از سوی سازمان ملل متحد مورد تایید قرار گرفته‌اند. با توجه به اینکه اقدامات یک‌جانبه تحمیلی کاملا غیرقانونی هستند.»

وی همچنین خودداری آنکارا از پیوستن به تحریم‌های ضدروسی را بسیار با ارزش دانسته و گفت که در عرصه سیاست خارجی، روسیه و ترکیه جهت گیری واحدی را دنبال می‌کنند.

ارتش سوریه کاملا حق دارد تروریست‌ها را در این کشور نابود کند

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد، ارتش سوریه کاملا حق دارد تا تروریست‌ها در این کشور، از جمله نیرو‌های گروه تروریستی جبهه النصره را از بین ببرد.

لاوروف افزود: «اوضاع در استان ادلب به خاطر فعالیت نیرو‌های جبهة النصرة بسیار پیچیده شده است؛ که تعداد آن‌ها طبق ارزیابی سازمان ملل به ده‌ها هزار نفر می‌رسد.»

وی گفت: «بر اساس نظارت پست‌های بازرسی ترکیه، اوضاع در منطقه آرام بود، ولی اخیرا ما شاهد اقدامات تهاجمی و در وهله نخست از سوی جبهه النصره بوده‌ایم. تیراندازی‌های مکرر به مواضع نیرو‌های دولتی سوریه صورت می‌گیرد، پهباد‌های بسیاری همه روزه پایگاه هوایی روسیه در فرودگاه "الحمیمیم" را هدف قرار می‌دهند و بسیاری دیگر اقدامات تحریک آمیز صورت می‌گیرد.»

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «مسلماً در چنین وضعیتی ارتش سوریه کاملا حق دارد تا با این گروه‌های تروریستی برخورد کرده و آن‌ها را نابود کند و این مسئله در تطابق کامل با مفاد قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل است.»