به گزارش پارس نیوز، 

این دو تظاهرات قرار است در نزدیکی میدان «لافایت» که روبروی کاخ سفید قرار دارد، برگزار شود.

تظاهرات نژادپرست ها با عنوان «راست ها را متحد کنید 2» برگزار می شود.

تظاهرات امسال در سالگرد تظاهرات سال گذشته در شهر شارلوتس ویل ایالت ویرجینیا که به خشونت کشیده شد ، برگزار می شود.

سران تظاهرات نژادپرست ها می گویند: احتمالا حدود یکصد تا چهار صد نفر از هواداران آنها به این تجمع می آیند. مخالفان نژادپرستی نیز احتمالا بیش از دو برابر جناح افراطی هواداران خود را به تظاهرات مقابل کاخ سفید می کشانند. 

از آنجا که احتمال خشونت میان هواداران دو طرف بالا است، پلیس برای جلوگیری از بروز درگیری در اطراف محل تظاهرات مستقر شده است. پلیس با برپایی پلاکاردهایی اعلام کرده که حمل سلاح در این تجمعات ممنوع است. همچنین محل تظاهرات هر دو جناح با بلوک های سیمانی از هم جدا شده است. 

تظاهرات سال گذشته در شهر شارلوتس ویل ایالت ویرجینیا به خشونت کشیده شد. در پایان آن تظاهرات یکی از معترضان افراطی با خودرو به میان گروه دیگری که در مخالفت با نژادپرستی تجمع کرده بودند، رفت. در آن حادثه یک زن جوان کشته شد.

سال گذشته حدود پنجاه نفر از نژادپرست ها و هواداران راست افراطی در شارلوتس ویل تجمع کرده و علیه برداشته شدن تندیس ژنرال 'رابرت لی' تظاهرات کردند. 

لی از فرماندهان ایالات های هوادار برده داری در دوره جنگ های داخلی آمریکا بود که در نهایت از مخالفان برده داری شکست خورد.

در سالگرد حادثه 'شارلوتس ویل' گروهی از مخالفان نژادپرستی در دانشگاه ویرجینیا این شهر تجمع کردند. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که سال گذشته تلاش کرد از محکوم کردن افراط گرایان امتناع کند، روز شنبه در توئیتی خواستار «اتحاد» در کشور شد. 

او «هر نوع نژادپرستی» را محکوم کرد اما مشخصا هواداران برتری سفیدپوست ها را محکوم نکرد.