به گزارش پارس نیوز، 

منابع بیمارستانی در نوار غزه امروز شنبه از شهادت احمد جمال سلیمان ابولولی که روز گذشته در جریان راهپیمایی بازگشت در نزدیکی دیوار حائل در شرق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه زخمی شده بود، خبر دادند.

با شهادت این شهروند فلسطینی شمار شهدای راهپیمایی بیستمین جمعه راهپیمایی بازگشت به ۳ تن و شمار مجروحان نیز به ۳۰۷ نفر رسید.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت: جامعه جهانی و سازمان‌های انسان‌دوستانه باید برای توقف تجاوز‌های مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت بی‌دفاع فلسطین، تلاشی فوری انجام دهند.

گفتنی است که از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت تاکنون ۱۶۷ شهروند فلسطینی از جمله ۳ امدادگر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و حدود ۱۸ هزار نفر نیز زخمی شدند که ۳۷۰ تن از آن‌ها امدادگر هستند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند.

۷ آتش‌سوزی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین

منابع صهیونیستی اعلام کردند که از صبح امروز شنبه تاکنون در پی پرتاب بادبادک‌ها و بالن‌های آتشین ۷ آتش‌سوزی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک غزه به وقوع پیوسته است.

ورود ۴ مسئول سازمان ملل به نوار غزه

۴ مسئول سازمان ملل که به عنوان دستیاران نیکلای ملادینوف نماینده ویژه این سازمان در روند صلح در خاورمیانه فعالیت می‌کنند، وارد نوار غزه شدند.

هنوز معلوم نیست که این مسئولان سازمان ملل با کدامیک از رهبران جنبش حماس یا گروه‌های فلسطینی در چارچوب تلاش برای تثبیت آتش‌بس و رسیدن به آتش‌بس دائمی دیدار و گفتگو خواهند کرد.