به گزارش پارس نیوز، 

منابع مصری امروز شنبه از خنثی‌سازی حمله یک فرد انتحاری به کلیسایی در شمال این کشور خبر دادند.

به گفته وبگاه خبری «الیوم السابع» مصر، کلیسای «السیدة العذراء» در منطقه «مسطرد» در شهر صنعتی «شبرا الخیمه» در استان القلیوبیه هدف حمله فردی بود که کمربند انفجاری پوشیده بود، اما نیرو‌های امنیتی قبل از رسیدن او به کلیسا، او را از پا در آوردند.

کلیسای «السیدة العذراء» از هفتم آگوست تا امروز شاهد برگزاری جشن‌هایی به مناسبت میلاد حضرت مریم مقدس (مریم عذرا) است و این فرد انتحاری در چارچوب طرح‌های امنیتی مصر شناسایی شد و خود را قبل از بازداشت منفجر کرد.

الیوم السابع نوشت: هیچ فردی در این حادثه کشته یا مجروح نشد. فرد انتحاری تلاش کرد که در میان قبطی‌ها خود را به کلیسا برساند، اما تدابیر امنیتی در اطراف کلیسا سبب شد شناسایی شود و خود را در بالای پل مسطرد منفجر کند که بدون اینکه کسی آسیب ببیند، کشته شد.

اما وبگاه خبری «المصری الیوم» به نقل از منابع مطلع نوشت که دست‌کم دو نفر در این حادثه مجروح شده‌اند.

طبق گزارش المصری الیوم، تکه‌های جسد شخص انتحاری به بیمارستان منتقل شده تا هویت وی شناسایی شود.

«عبدالمسیح بسیط» مسئول کلیسای العذراء در این خصوص توضیح داد که فرد انتحاری با پوشیدن لباس کارگران شرکت اوراسکوم که مشغول اجرای پروژه‌ای در نزدیکی کلیساست، قصد داشت وارد کلیسا شود.

شاهدان عینی در بیان جزئیات حادثه گفته‌اند که شخص انتحاری زمانیکه نیرو‌های امنیتی را در سر راه خود دیده، اندکی توقف کرده سپس قصد بازگشت کرده، اما در همان‌جا منفجر شده است.

بقایای جسد فرد انتحاری

 

برخی منابع امنیتی گفته‌اند احتمالا شخص انتحاری حامل کمربندی بوده که از قبل زمان‌بندی داشته، اما به دلیل تاخیر در رسیدن به هدف، در میانه مسیر منفجر شده است.

نیرو‌های امنیتی مصر هم‌اکنون در استان سیناء در شمال شرق مصر در حال مبارزه با گروه‌های مسلح تروریستی هستند.

مصر در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) شاهد حداقل سه انفجاری بود که هدف آن مسیحیان یا کلیسا‌های این کشور بود. در فوریه ۲۰۱۷ سلسله حملات افراد مسلح در استان سیناء به کشته شدن هفت نفر انجامید.

در آوریل ۲۰۱۷ دو انفجار کلیسای مارجرجس در «طنطا» مرکز استان «الغربیه» (در شمال قاهره) و کلیسای ارتدوکس قبطی‌ها در شهر اسکندریه در شمال مصر را هدف گرفت که ۲۵ کشته و بیش از ۶۰ مجروح بر جای گذاشت.

در دسامبر ۲۰۱۷ نیز ده نفر از جمله چند نیروی امنیتی در حمله افراد مسلح به کلیسای مارمینا در منطقه «حلوان» در جنوب قاهره (پایتخت) جان خود را از دست دادند.