به گزارش پارس نیوز، 

«یان هاماچک» وزیر خارجه جمهوری چک امروز پنجشنبه در دمشق به دیدار ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه رفت.

در جریان این دیدار، طرفین روابط دوجانبه بین سوریه و جمهوری چک و تحولات سوریه و منطقه و تلاش‌هایی را بررسی کردند که برای پیشرفت در روند سیاسی بحران سوریه همزمان با تداوم مبارزه با تروریسم صورت گرفته است.

المعلم در این دیدار آخرین تحولات سوریه و دستاوردهای ارتش این کشور در مبارزه با تروریسم را شرح داد و تأکید کرد که سوریه به مبارزه با تروریسم تکفیری تا نابودی آن در سراسر این کشور ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته درباره راهکار سیاسی بحران سوریه اظهار داشت که این راهکار مبتنی بر حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از طریق گفتگوی سوری- سوری بدون مداخله طرفهای خارجی است.

وزیر خارجه سوریه ضمن ارائه توضیحاتی درباره تلاش‌های دولت سوریه برای بازگرداندن شهروندان این کشور و فراهم کردن زندگی آبرومندانه برای آنها پس از آزادسازی مناطق مختلف آن، تأکید کرد که جامعه بین الملل و نهادهای بین‌المللی در این خصوص با دولت سوریه همکاری و نیازهای اصلی مردم این کشور را تأمین کنند.

المعلم در پایان به تأثیرات بسیاری منفی ناشی از تحریم‌های اقتصادی یک جانبه و غیر انسانی تحمیلی به سوریه از سوی غرب و اتحادیه اروپا اشاره کرد.

وزیر خارجه چک نیز با تأکید بر درست بودن تصمیم این کشور مبنی بر باز نگه داشتن سفارت آن در دمشق، اظهار داشت که این مسئله در افزایش تماس بین دو کشور و آگاهی یافتن از واقعیت اوضاع سوریه به صورت عینی سهیم بود.

وی با اشاره به تمایل چک برای تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور، اعلام کرد که ملت چک در کنار ملت سوریه است.

هاماچک با اشاره به کمکهای انسان‌دوستانه پراگ به ملت سوریه و ادامه آن، ابراز امیدواری کرد که راهکار سیاسی برای بحران سوریه ایجاد شود و امنیت و ثبات به این کشور هر چه سریعتر بازگردد.