به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که براندون لوئیس، از اعضای بلندپایه حزب محافظه کار انگلیس از بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق این کشور خواسته است تا بدلیل اظهاراتش در مورد زنان برقع پوش عذرخواهی کند، اما جانسون عذرخواهی در ارتباط با سخنان خود را رد کرده است.

چند روز پیش، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس در یک مصاحبه مطبوعاتی مدعی شده بود: دولت دانمارک در اعمال جریمه و ممنوعیت برای پوشش نقاب یا برقع در خیابان‌های این کشور کاری اشتباه انجام داد. با این حال بوریس جانسون از طرفی دیگر زنان مسلمانی که از پوشش روبنده استفاده می‌کنند را مورد تمسخر قرار داده و گفته بود که آنها شبیه صندوق پستی می‌شوند! او همچنین در ادامه اظهارات توهین‌آمیزش آنها را با «سارقین بانک‌ها و نوجوانان شورشی» مقایسه کرد.

در عین حال این اظهارنظرهای بوریس جانسون باعث انتقادهایی علیه او شد.

دیوید لمی، قانونگذار حزب کارگر، جانسون را یک دونالد ترامپ کم ارزش توصیف کرده و او را متهم کرد به اینکه برای منافع سیاسی به آتش اسلام‌هراسی دامن می‌زند.

روز گذشته همچنین ترزا می، نخست وزیر انگلیس بدون اشاره به اظهارات جانسون اعلام کرد که دولتش طرحی برای ممنوعیت پوشش برقع در دستور کار ندارد.

در حال حاضر و بر اساس اطلاعات سازمان ملی آمار انگلیس، از ۶۵ میلیون نفر جمعیت بریتانیا، ۳ میلیون نفر، معادل ۴ درصد را مسلمانان این کشور تشکیل می‌دهند.