به گزارش پارس نیوز، 

جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، اردن را برای پایان دادن به وضعیت پناهندگی 2 میلیون آواره فلسطینی در این کشور تحت فشار قرار داده است.

کوشنر این موضوع را در جریان سفر ماه ژوئن خود به اردن که با همراهی جیسون گرینبلات، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در خاورمیانه صورت گرفت، مطرح کرد.

بنابر اعلام مقامات فلسطینی، کوشنر دولت اردن را برای پایان دادن به وضعیت پناهندگی 2 میلیون فلسطینی تحت فشار قرار داده است تا به طور موثری نیاز به وجود آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را تضعیف کند.

جرد کوشنر در ماه ژانویه در ایمیلی به چند مقام آمریکایی از جمله گرینبلات نوشت: بسیار مهم است تلاش‌های صادقانه‌ای را برای قطع فعالیت‌های آنروا انجام داد. این آژانس (آنروا)  فاسد و ناکارآمد است و کمکی به ایجاد صلح نمی‌کند. در ایمیل داماد رئیس جمهور آمریکا آمده است: گاهی لازم است خطر برهم زدن چنین مواردی را بر عهده بگیرید تا به هدف برسیم.

همانطور که پیش از این تایمز آو اسرائیل اعلام کرده بود آنروا به تمامی فرزندان فلسطینیان، که از سال 1948 از سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده‌اند، پناهندگی اعطا می‌کند.  

 تل‌آویو مدتهاست ادعا می‌کند آنروا در تلاش است تا رژیم صهیونیستی را با استفاده از روش‌های جمعیت شناسی از بین ببرد .کوشنر تنها نماینده ترامپ برای لغو فعالیت آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی نیست. مشاور گرینبلات نیز در ایمیلی در ماه ژانویه پیشنهاد بسته شدن آنروا را مطرح کرد.

در  این گزارش با یادآوری به رسمیت شناختن یکجانبه قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ آمده است: به نظر می‌رسد دولت ترامپ با تلاش برای انحلال آنروا در تلاش است تا در موضوع پناهندگان فلسطینی شرایطی را به نفع رژیم صهیونیستی ایجاد کند.