به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه خبری «دیلی بیست» در مقاله‌ای به بررسی آراء و نظرات یکی از اعضای جدید تیم امنیت ملی آمریکا به نام «تیم مریسون» پرداخته و نوشته که وی از تندروترین اعضای تیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید خواهد شد.

مریسون که با سمت مسئول کنترل تسلیحات هسته‌ای وارد تیم «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ شده، دشمنی خاصی با مفهوم مذاکره بر سر توان هسته‌ای آمریکا دارد. یکی از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا درباره وی گفته: «او تندروترین  تندروها در مسئله سیاست هسته‌ای کشور است.»

تیم مریسون از افراد موثر در تعیین خط مشی هسته‌ای آمریکا در دهه گذشته بوده و سال‌ها به عنوان مدیر سیاستگذاری کارکنان جمهوری‌خواه پنل دفاعی مجلس نمایندگان کار کرده است.

بر اساس این گزارش، اگر زمانی شک کردید که چگونه «باراک اوباما» از مرد طرفدار جهان عاری از تسلیحات هسته‌ای، کارش به تصویب بودجه‌ای کلان برای نوسازی تسلیحات هسته‌ای آمریکا کشید، بدانید که اوباما یک بار در ضیافت ناهار سناتور «جان کیل» شرکت کرد و آن زمان، تیم مریسون در خدمت این سناتور بود.

پس از کار برای سناتور کیل، مریسون وارد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان شد و زمینه افزایش سرسام‌آور بودجه ساخت یک مرکز تولید تسلیحات اتمی را ایجاد کرد.

مریسون چندی پیش در صفحه توئیتری خود که این روزها قفل شده، در پاسخ به درخواستی برای اعمال فشار از سوی شهرداران کل شهرهای آمریکا به رئیس‌جمهور این کشور برای نه گفتن به یک جنگ هسته‌ای، نوشته بود: «خیلی خندیدم.»