به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که عناصر به اصطلاح ائتلاف عربی هر روز بر تشدید تنش‌ها و افزایش جنگ و خونریزی در یمن دامن می‌زنند، مصر و آمریکا با مشارکت عربستان و امارات به بهانه تأمین امنیت آب‌های منطقه‌ای و کشتیرانی در دریای سرخ، مانور مشترکی را در این دریا برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسلح مصر از پایان رزمایش های دریایی با مشارکت آمریکا، عربستان و امارات در آب های منطقه ای در دریای سرخ خبر دادند. هدف از این رزمایش ها آموزش در زمینه مدیریت اقدامات جنگی برای تامین امنیت مناطق دریایی علیه هر گونه تهدید عنوان شده است.

خبرنگار روسیا الیوم افزود: عناصری از نیروهای ویژه مصر، امارات، عربستان و آمریکا در مانورهای مشترک مصر و آمریکا مشارکت کردند. این مانور به منظور از بین بردن مهمات قابل انفجار و آموزش مدیریت اقدامات جنگی شبانه روزی مشترک بود تا امنیت منطقه دریایی علیه تهدیدات مختلف فراهم شود. این مانورها همچنین شامل آموزش اقدامات جستجو، نجات، خنثی کردن بمب ها و بازرسی کشتی های در حال عبور از دریا بود.

این مانور در دریای سرخ در حالی صورت می گیرد که نیروهای به اصطلاح ائتلاف عربی متشکل از مصر، عربستان و امارات به عملیات نظامی خود در یمن ادامه می دهند.

این گزارش در پایان افزود: اختلاف مواضع بین المللی و منطقه ای در قبال بحران یمن، کشتیرانی بین المللی دریای سرخ را به خطر انداخته است.