به گزارش پارس نیوز، 

گروههای تروریستی حاضر در اطراف شهر حلب، شامگاه گذشته بخشهای مسکونی این شهر را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که حملات خمپاره‌ای تروریستها به منطقه «جمعیه الزهراء»  صورت گرفته است.

در جریان این حملات سه غیر نظامی کشته و شش نفر نیز زخمی شدند.

این حملات همچنین به منازل موجود در این محله و خودروهای پارک شده کنار خیابانها نیز آسیب زد.

نیروهای ارتش سوریه نیز در واکنش به این حملات، چند حمله توپخانه‌ای به مواضع تروریستها انجام دادند که موجب تلفات جانی و خسارات مادی میان آنان شد.

در اطراف منطقه جمعیه الزهراء و روستاهای ریف جنوب غربی حلب تروریستهایی مستقر هستند که اکثر آنان وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره بوده و حلب و مناطق مجاور آن را هدف حملات خمپاره‌ای قرار می‌دهند.

تروریستها هفته گذشته نیز به محله «الحمدانیه» و منطقه «3000» واحد مسکونی حلب حمله خمپاره‌ای انجام داده بودند که در پی آن دو نفر کشته و شش نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در همین راستا، منابع خبری کُرد در شمال سوریه اوایل هفته جاری از خیز مجدد تروریست‌ها برای نفوذ به شهر حلب خبر دادند.

یک منبع مطلع خبر داده بود که شماری از گروه‌های تروریستی حاضر در شمال سوریه در تلاشند که بار دیگر به شهر حلب بازگردند و هدف آنان انجام عملیات علیه ارتش سوریه است.

این منبع اعلام کرد که این گروهها از یکی از کشورهای منطقه کمک دریافت کرده  و عناصر خود را گرد هم آوردند و قرار است که به ایست بازرسی‌های ارتش سوریه حمله کنند و در این زمینه از بمب‌گذاری و مواد منفجره استفاده خواهند کرد.

ارتش سوریه در دسامبر سال 2016 پس از محاصره تروریستها توانست شهر حلب را که دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود، آزاد کند. تروریستها در آن زمان به موجب یک توافق مجبور شدند که از شهر حلب خارج شوند.