به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، پس از اینکه آمریکا حمایت‌های مالی خود را به آنروا کاهش داد این آژانس، ضمن اخراج نهصد و پنجاه و شش کارمند در نوار غزه در خصوص توقف ارائه سایر خدمات خود در صورت تامین نشدن حمایت‌های مالی لازم هشدار داد.

خبرنگار العالم در گزارشی گفت: آمریکا فتیله بحران آنروا را روشن کرد. کارمندان نوار غزه نیز اولین قربانیان این بحران هستند. انجمن کارمندان اعلام کرد: نامه اخراج نهصد و پنجاه و شش کارمند به دست آنان داده شد. این مسئله آینده پنج میلیون پناهنده فلسطینی را به خطر می‌اندازد.

امیر المسحال، رئیس انجمن کارمندان آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در این زمینه گفت: «اگر آمریکا بار دیگر بر تصمیمات ظالمانه خود پافشاری کند هیچ کس نمی‌تواند تصور کند که چه فاجعه انسانی در نوار غزه به وجود خواهد آمد».

طلال عوکل، تحلیلگر سیاسی فلسطینی نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: «آنروا و حق بازگشت پناهندگان فلسطینی دومین موضوع در معامله قرن پس از موضوع قدس است. آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند فعالیت‌های آنروا را به طور کامل متوقف و موضوع آوارگان و پناهندگان فلسطینی را به کمیساریای عالی پناهندگان واگذار کنند».

خبرنگار العالم افزود: در نوار غزه یک میلیون و پانصد هزار آواره فلسطینی وجود دارند که دویست و پنجاه هزار نفر آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند. این کودکان با تهدید‌هایی همچون نرفتن به مدرسه و ترک تحصیل در آغاز ماه آینده مواجه هستند. آنروا علت این مشکلات را بحران مالی اعلام کرد.

این در حالی است که جامعه فلسطین این اقدام آنروا را دارای ابعاد سیاسی و یک بحران سیاسی می‌داند تا حقوق شهروندان فلسطینی از آنان گرفته شود.

یکی از کارمندان فلسطینی اخراج شده در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: «خانواده‌ها در معرض نابودی قرار می‌گیرند. ما تعهد‌های مالی داریم. ما اعتماد جامعه را به دست آورده ایم و در این جامعه دارای ارزش هستیم. پس ما چه کاری باید انجام دهیم. این اقدام آنروا و اخراج کارمندان از محل کارشان ظالمانه است».

خبرنگار العالم افزود: کاهش اقدامات آنروا به اینجا ختم نخواهد شد بلکه بهداشت و آموزش و کمک‌های غذایی که شاهرگ حیاتی آوارگان فلسطینی به شمار می‌رود در معرض فروپاشی است. آمریکا به دنبال تهیه آخرین سناریوی سریال آوارگان فلسطینی است، اما نقش اول این سریال یعنی فلسطینیان هیچگونه پایانی را برای این سریال قبول ندارند مگر اینکه در نهایت به سرزمین خود که در سال ۱۹۴۸ اشغال شد، بازگردند.