به گزارش پارس نیوز، 

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که وزیرخارجه این کشور برنامه‌ای با دیدار با همتای ایرانی خود در سنگاپور ندارد.

 یک مقام ارشد آمریکایی روز سه شنبه  گفت که وزیر خارجه این کشور برنامه‌ای برای دیدار با همتای ایرانی خود ندارد.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا یک روز بعد از سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور و پیشنهاد مذاکره بدون قید و شرط  او با مقام‌های ایران گفت که «مایک پامپئو»، وزیر خارجه در جریان نشست «آ.سه.آن» که در سنگاپور برگزار می‌شود با همتای ایرانی خود دیدار نمی‌کند.

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفت: «ایران عضو هیچ توافق چند جانبه نیست، بنابر این هیچ برنامه‌ای برای تعامل با ایران وجود ندارد.»

پامپئو ، در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی. ان .بی .سی»  تاکید کرده بود کهاز درخواست دونالد ترامپ برای دیدار با مقام‌های ایران حمایت می‌کند.

وی اظهار داشت که او با صحبت‌های ترامپ که گفته آماده است با مقام‌های ایرانی دیدار و رایزنی کند، همراه است.

با این حال پامپئو همانند گذشته که شروطی 12 گانه را برای ایران لیست کرده بود ادامه داد؛ ما قبلا هم گفتیم، رئیس جمهور میخواهد مشکلات را حل کند. اگر ایرانیها نشان دهند که متعهد به تغییرات اساسی در نحوه رفتار با مردم خود هستند، رفتارهای خشونت آمیز را متوقف کنند، و اینکه می‌توانند توافق کنند که وارد یک توافق هسته‌ای ارزشمند شوند که واقعا از تکثیر سلاحهای هسته‌ای جلوگیری کند، خب رئیس جمهور همانطور که گفت آماده است بنشیند و با آنها مذاکره کند.