به گزارش پارس نیوز، 

«یوسف بن علوی»، وزیر خارجه عمان، گفت برای وساطت میان آمریکا و ایران به واشنگتن سفر نکرده است اما کشورش آماده وساطت بین دو طرف است.

وی به الجزیره گفت: «ما پیامی از هیچکس از جمله ایرانی‌ها برای آمریکایی‌ها نیاوردیم. معتقدیم که می‌شود گفت‌وگو را شروع کرد. دو طرف در میان مشغولیت‌ها نیازمند فرصتی هستند تا وارد درگیری نشوند، درگیری که نه برای منطقه نه برای کسی فایده‌ای ندارد».

رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در ادامه مواضع متناقض خود مدعی شد که حاضر است در هر کجا و هر زمان، بدون هیچ پیش‌شرطی با حسن روحانی دیدار کند، ساعاتی بعد وزیر خارجه‌اش در مصاحبه با شبکه CNBC برای مذاکره بدون پیش‌شرط او با روحانی شرط گذاشت و آن را به تغییر رفتار ایران منوط کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه در واشنگتن با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان، که در نشست وزارتی ۲۶-۲۴ ژوئن پیشبرد آزادی مذهبی شرکت کرده بود، دیدار کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار درباره موضوع یمن به گفتگو پرداختند و بر اهمیت ادامه یافتن پشتیبانی از تلاش‌های مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، و لزوم خویشتنداری همه طرف‌ها به منظور جلوگیری از تشدید خصومت‌ها تاکید کردند. آن‌ها همچنین درباره راه‌هایی که منافع آمریکا و کشور‌های خلیج فارس با هم تلاقی می‌کنند گفتگو کردند و بر سر اهمیت تقویت ثبات و همکاری منطقه‌ای به توافق رسیدند.