به گزارش پارس نیوز، 

رژیم صهیونیستی بار دیگر اجازه نداد کشتی فعالان حقوق بشری به نوار غزه برسد و نیروی دریایی این رژیم، کشتی مذکور را توقیف و به بندر «اشدود» در فلسطین اشغالی هدایت کرد.

کمیته «جنبش ملی برای شکست محاصره غزه» اعلام کرد نیروی دریایی رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) کشتی «بازگشت» را توقیف و به سمت بندر «اشدود» در فلسطین اشغالی هدایت کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، این کمیته پیشتر اعلام کرده بود اگر نیروی دریایی رژیم صهیونیستی مزاحمتی ایجاد نکند کشتی بازگشت در قالب «ناوگان پنچم آزادی» امشب وارد سواحل نوار غزه می‌شود و کشتی دوم دوشنبه (فردا) می‌رسد.

«ادهم ابو سلیمه» سخنگوی کمیته «جنبش ملی برای شکست محاصره غزه» گفته بود ناوگان پنجم آزادی که شامل دو کشتی است فقط ۵۰ مایل از نوار غزه فاصله دارد و فاصله کشتی آزادی با کشتی اول به اندازه ۲۴ ساعت است.

ابوسلیمه در ادامه اعلام کرده بود کشتی‌های مذکور حامل ۳۶ فعال حقوق بشر از ۱۵ کشور هستند. وی افزود، ناوگان آزادی پنجم در اصل از دو کشتی به نام‌های «آزادی و بازگشت» و دو قایق به نام‌های «فلسطین و مارین» تشکیل شده بودند که دو قایق مذکور در یکی از بندر‌های مسیر متوقف شدند، زیرا در اصل بنا نبود آن‌ها مسیر را ادامه دهند.

ناوگان پنجم آزادی با هدف شکست محاصره غزه در نیمه ماه می ۲۰۱۸ از نروژ و سوئد به راه افتاد و از بندر‌های چندین کشور اروپایی گذشت.

سال ۲۰۱۰ و در جریان حمله نظامیان صهیونیست به کشتی «مرمره» که با هدف شکستن حصر و اهدای کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه، راهی این منطقه شده بود، ۹ فعال حقوق بشری ترک کشته شدند. حمله صهیونیست‌ها به این کشتی در حالی انجام شد، که کشتی مرمره در هنوز آب‌های بین‌المللی حضور داشت.