به گزارش پارس نیوز، 

کارشناسان معتقدند رویکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در تجارت با چین واقع گرایانه نیست. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند تعرفه‌های گمرکی که آمریکا بر بسیاری از کالاهای وارداتی از چین وضع کرده است، می تواند به هرج و مرج در تجارت میان دو کشور منجر شود که دود آن به چشم مصرف کنندگان دو کشور خواهد رفت.

مریل متیوز، صاحب نظر در مؤسسه نوآوری سیاسی، در این باره گفت: رئیس جمهور ترامپ ابتدا درباره افزایش تعرفه ها برای دویست میلیارد دلار صحبت کرده بود، اما اکنون او این رقم را به پانصد میلیارد دلار افزایش داده است. برخی از ما امیدواریم این حرف‌ها صرفا تلاشی برای تغییر توجهات از هفته ای باشد که سیاست خارجی برای ترامپ چندان خوشایند نبود. اما این احتمال وجود دارد که او بخواهد پا را فراتر بگذارد. هم اکنون اختلاف نظر گسترده ای در آمریکا وجود دارد و به نظر من لازم است کاری در زمینه سیاست تجاری میان آمریکا و چین انجام شود. رئیس جمهور روش بسیار بدی را پیش گرفته است. منظورم این است که او مفهوم کاملا جدیدی را وارد تجارت با چین کرده است.

سام استووال، استراتژیست در زمینه سرمایه گذاری وال استریت، نیز سیاستهای تجاری ترامپ را غیرواقع‌بینانه توصیف کرد و گفت: در طول قرن‌ها این پدیده ای طبیعی بوده است که تولید به دنبال پایین‌ترین هزینه است و در بسیاری از موارد که به نیروی انسانی در زنجیره تولید نیاز بود، سعی می شد از ارزانترین نیروی انسانی که معمولا در کشورهای در حال توسعه وجود داشت، استفاده شود. تولید کنندگان در چند دهه اخیر با هدف پایین آوردن هزینه تولید، خاک آمریکا را ترک کرده اند و این جریانی طبیعی از سرمایه داری است که شما به دنبال پایین ترین هزینه در تولید باشید.