به گزارش پارس نیوز، 

یک کارشناس آمریکایی معتقد است رئیس‌جمهور کشورش هیچ «درک و تصوری» از خطر جنگ هسته‌ای و یا اهمیت بهبود روابط میان واشنگتن و مسکو ندارد.

 یک کارشناس آمریکایی معتقد است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هیچ « درک و تصوری» از خطر جنگ هسته ای، خطرات گسترش انواع سلاح های اتمی و یا اهمیت بهبود روابط بین واشنگتن و مسکو ندارد.

دکتر «ویلیام پاتر»، مدیر مرکز مطالعات منع گسترش سلاح های هسته ای جیمز مارتین در کالیفرنیا در جدیدترین کتاب خود تحت عنوان (Once and Future Partners) به زوایای دیدار اخیر روسای جمهور آمریکا و روسیه پرداخته است. او نشست ترامپ و همتای روسی اش در هلسینکی را اقدامی  «مفید» توصیف کرد؛ با این وجود تاکید کرد آنچه واقعا در مورد روابط مسکو و واشنگتن نیاز است همکاری ها در سطح بین المللی و ترویج سیاست مشترک  نظامی و غیرنظامی است.

دکتر پاتر در بخش دیگری از کتابش به بررسی اقدامات ترامپ تا به امروز پرداخته و نوشته است: رئیس جمهور آمریکا هیچ درک و تصوری در خصوص خطرات جنگ های هسته ای و گسترش سلاح های خوفناک اتمی ندارد. او حتی نمی داند چگونه از طریق همکاری با روسیه، این تهدیدات را کاهش دهد. همکاری آمریکا و روسیه که دو رقیب ایدئولوژیکی و نظامی هستند کمی دور از ذهن است. حتی پس از نشست هلسینکی، هیچ نشانه ای از اینکه آنها تصمیم به همکاری در برخی موارد همچون منع گسترش سلاح های هسته ای داشته باشند دیده نمی‌شود.

پاتر با پیش کشیدن نشست سنگاپور که به ادعای ترامپ دیداری موفق بوده است، اعلام کرد بر خلاف اظهارات رئیس جمهور آمریکا، دستیابی به اهداف این نشست با سرعت اندکی پیش می رود.

این کارشناس در بخش دیگری از کتاب خود تصمیم رئیس جمهور آمریکا در مورد خروج از توافق هسته ای ایران که در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا منعقد شده بود را اشتباه دانست. رئیس جمهور آمریکا در ماه می دستور خروج یکجانبه از توافق هسته ای ایران را صادر کرد.