به گزارش پارس نیوز، 

 

روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه نوشت: حکومت ریاض در منطقه تبوک که قرار است به زودی شهر نئوم در آن ساخته شود، اراضی وسیعی به مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع را به رژیم صهیونیستی اختصاص داده است.

این اراضی ملک شخصی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی اعلام شده و واحد‌های مسکونی در این منطقه به تدریج تخلیه می‌شود. برخی ادعا‌ها حاکی از آنست که در دشت‌های این منطقه انبار‌های تسلیحات شیمیایی ساخته خواهد شد.

مناطقی که ملک شخصی محمد بن سلمان اعلام شده است در نزدیکی محل اجرای طرح نئوم واقع شده است. مناطق مسکونی دوبا، املج، صغری، شارما در منطقه‌ای که ملک شخصی بن سلمان اعلام شده قرار دارند.

بر اساس گزارش آژانس خبری اخبار السعود حکومت ملک سلمان تصمیم به تخلیه شهر‌هایی گرفته است که در منطقه ممنوعه مذکور واقع شده اند. برخی ادعا‌ها حاکی از آنست که منطقه ممنوعه تبوک برای اجرای فعالیت‌های نظامی با اسرائیل انتخاب شده است.

حکومت ریاض و تل آویو در روز‌های اخیر تصمیم به همکاری‌های مشترک در زمینه فعالیت‌های اطلاعاتی گرفته اند و قرار است با برداشتن گام‌های جدید در زمینه همکاری نظامی این همکاری‌ها را تقویت کنند.

محمد امین آکین که یک پژوهشگر است، ادعا می‌کند، منطقه‌ای در تبوک که منطقه ممنوعه اعلام شده است به لحاظ جغرافیایی دارای امکانات فوق العاده است و اسرائیل نیز خود را آماده می‌کند تا از این منطقه به عنوان انبار تسلیحات شیمیایی استفاده کند.

به گفته وی منطقه مذکور همزمان برای اجرای مانور‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی نیز اختصاص خواهد یافت. آکین گفت: منطقه مذکور دارای منابع غنی نفت و طلا است و مصر، اردن و امارات نیز دیگر شرکای این طرح هستند. وی تاکید کرد، جزایر طیران و صنافیر نیز در چارچوب همین طرح به عربستان واگذار شده است.