به گزارش پارس نیوز، 

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه مداخلات خود در امور داخلی ایران، با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از ناآرامی‌ها در کشورمان، خواستار آزادی بازداشتی‌های اغتشاشات دیماه ۹۶ در ایران شد.

در حالیکه مریم رجوی، سرکرده منافقین، سال گذشته رسما به نقش عوامل این گروهک تروریستی در اغتشاشات دی‌ماه ۹۶ اذعان کرد، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در این بیانیه، معترضان را "دانشجو" خوانده است.

رجوی یکماه پس از اغتشاشات دی‌ماه ۹۶ در گفتگو با روزنامه سعودی عکاظ صراحتا اقرار کرد که آشوب‌هایی که در اواخر دسامبر (دی‌ماه) در ایران رخ داد، کار اعضا و شبکه‌های وابسته به سازمان مجاهدین خلق موسوم به «منافقین» بود. (جزئیات بیشتر)

بیشتر بخوانید: تشکیل کارگروه مشترک آمریکا و اسرائیل برای ناآرام کردن ایران

علاوه بر این، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل فعلی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، نیز ماه گذشته در گردهمایی سالانه منافقین در پاریس به نقش این گروهک تروریستی در ناآرامی‌های اخیر کشورمان اذعان کرد.

 وی در سخنرانی خود در این گردهمایی گفت: «اعتراضات ایران تصادفی نیستند؛ این اعتراضات اتفاق می‌افتند چون از قبل هماهنگ شده‌اند.» (جزئیات بیشتر به همراه فیلم)

با این حال، آمریکا اصرار دارد عوامل این اغتشاشات را که طبق اعلام مقامات قضایی ایران روند رسیدگی به پرونده آنها هنوز به اتمام نرسیده و گزارش‌های زیادی نیز از آسیب رساندن آنها به اموال عمومی به ثبت رسیده، "معترضان صلح‌جو" معرفی کند؛ همچنانکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است که آمریکا به زندان انداختن معترضانی که از طریق برپایی تظاهرات صلح‌آمیز به دنبال بیان عقاید خود هستند را محکوم می‌کند.